Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2020. május | Olvasson bele!

Az értékek a másik oldalon vannak

Sajnos lehet, hogy a napi használat során, vagy egy balesetben megsérülhet a nélkülözhetetlen családi autó, autónk vagy munkatársunk. A karosszéria javítás, ezt tudjuk, még akkor is, ha biztosítós, sok pénzbe kerül. Ha pedig nincs fedezete, valakinek fizetni kell a számlát. Ilyenkor minden segítség jól jön.

Ha az Ön autója Seat, Skoda vagy Volkswagen és elmúlt 4 éves, karosszériajavításnál a segítséget a Karosszéria4+ kedvezmény nyújtja.

Nézzük, mit takar a poszt címe!

Ütközés után, ha nézzük a sérülést, kívülről a kisebbnek tűnő „horpadás, lemezgyűrődés” alapján gyakran nem látjuk, hogy mekkora a baj.

A kárfelvétel után meglepetésünkre akkora a szakértő által felvett kár, amelyik a gazdasági totálkárrá minősítéstől sincs túl messze.

Vajon miért?

Mert az értékek a másik oldalon vannak!

A karosszérialemezek (fedelek és héjak), a hűtőrácsok mögött közvetlenül rendkívül értékes és drága szerkezeti elemek „rejtőzködnek” és külön semmi sem védi őket.

Az autókonstruktőröknek a sok mindennel telezsúfolt autókban minden apró helyet ki kell tölteniük, mert nincs bőven hely „a két ütköző között”. Közvetlenül a lemezek alá is bújtatnak szerkezeteket, elektronikákat, jeladókat.

Egy viszonylag kis lemezsérülés a mögötte lévő szerkezeteket javíthatatlanul károsítja. Ide gyári cserealkatrészek kellenek.

Tehát ütközés utáni javítás messze nem csak a lemezmunkát és fényezést jelenti, néha a lemezkár összegében a kisebbik hányad.

A Seat, Skoda, Volkswagen márkáknál, a 4 évet betöltött autóknál, a
KAROSSZÉRIA4+
kedvezményes áru alkatrészkínálat a lemez mögötti, sérült alkatrészekre is vonatkozik.

Az extra 15% alkatrész árkedvezménnyel kizárólag Önnek jár.

 

Frontális ütközés, akárcsak koccanás ma a hűtőrácsban lévő vagy az ütköző mögött megbújó radart, vagy lidart, vagy mindkettőt tönkre vágja.

De ilyenek rejtőzködnek közvetlenül a hátsó ütközők mögött vagy közvetlenül abban.

hirdetés


Volkswagen Tuguan - radarérzékelő
A VW Tiguan-nál először alkalmazták az új radarérzékelőt az ACC, Front asszisztens, gyalogos-felismerés, vészhelyzet asszisztens részére. Ez az érzékelő képes arra, hogy a gyalogost csak radar elven felismerje.

Ha Ön ezekre tippel árat, nyugodtan szorozza meg kettővel, hárommal…

Egy ajtóban, hogy mi minden van, pláne, ha a hangrendszer csúcsteljesítményű, az is egy vagyon. És az ajtó gyakran sérül.

A hátsó kerekek sárvédője mögött bőven van hely, gondoljuk, de nincs, mert a konstruktőr ezt is tele pakolja. Kerül ide elektronika is, a drágábból, bőven.

A VW csoport egy vezetékhálózati rajza sejteti, hogy hány elektronika van a karosszérialemezek mögött.

A többi képet is végig nézve, nem lehet kétség afelől, hogy a gyári új alkatrészeknél milyen jelentős összeget jelent a Karosszéria4+ kedvezmény. Ez az összeg biztosítós munkánál is a károsult kezébe kerül.

A javítási folyamat csak akkor ér véget, ha az újonnan beszerelt radarokat kalibrálják. A radarok és kamerák előírásos, az autó középsíkjához beállított érzékelési iránya, ez a kalibrálás, vezetőtámogató feladatának alapfeltétele.

Ezt a műveletsort a szakműhelynek kell elvégeznie, melyet a biztosítók is megkövetelnek.

A részleteket megtudhatja a márkák honlapjáról és két ajánlott szakcikkből is:

https://www.skodaszervizek.hu/karosszeria_4_plusz

https://www.volkswagenszervizek.hu/karosszeria_4_plusz

https://www.seatszervizek.hu/karosszeria_4_plusz

https://autotechnika.hu/cikkek/egyeb/12950/karambolos-vw-javitas-kedvezmennyel

https://autotechnika.hu/data/file/24356/12881,javitasi-arelony


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés