Mi a különbség az SREA és az REA között?

A turbómotorok töltőnyomás-szabályozásának egyik műszaki megoldása a turbinaoldali vezetőlapátok állásszögének változtatása. Mi, magyarok erre csak azt mondjuk, hogy geometriás töltő, ami a szakmában jól ismert. A lapátállítás beavatkozója, aktuátora is többféle lehet, most a villanymotoros megoldásról szólunk (mert van vákuumos is).
A turbójavítók kitapasztalták, minden csínja-bínja ismert (remélem…); alkatrészcserével javítják is. Ehhez sokszor komoly odafigyelés kell, mert a kialakítás sokféle és néha a különbség is csekély. A szabályozás érzékenységét mutatja, hogy a lapátok 1 szögfokos álláshelyzet-megváltozása akár 10 000 min-1 turbótengely fordulatszám-változást is magával vonhat. A beavatkozó illesztése a turbóhoz próbapadi méréssel lehetséges, ez a turbófelújító műhelyek speciális feladata. Erről a műveletről korábbi írásainkban szóltunk, a sok turbós cikkből hármat ajánlunk most (lásd a lenti forrásjegyzéket!).
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
MS005 Gépjárműgenerátor és - indítómotor diagnosztikai próbapad
A címben szereplő feladatokat ellátó próbapad az autóvillamossági szakma régi szereplője.
Renault Trucks Optifleet - Új "Health" és "Safety" modulokkal
A Renault Trucks Optifleet flottakezelési megoldásának segítségével a fuvarozó cégek az üzemeltetési költségek csökkentésével és az ügyfelek elégedettség&e...
Rendelet
A Kormány 577/2022. (XII. 23.) Korm. rendelete a közlekedési hatósági jogalkalmazással összefüggő egyes közlekedési tárgyú jogszabályok eltérő alkalmazásáról.