Az autóbusz-fenntartás nyitott kérdései

A Kedves Olvasó, úgy gondolom, tudja rólam, hogy autós világunkban sok mindent oktatási szemüvegen át nézek. Témaválasztásaimban is ez fontos szempont. Sokáig próbálkoztam minden fórumon hangot adni annak, hogy miért nincs nálunk – talán Európában egyedüli országként – haszongépjárműves szakmunkásképzés. Támogattak ebben a volánok is. Az utóbbi évtizedekben sokszor megfordultam Volán vállalatok karbantartó műhelyeiben. A telepvezetők, művezetők mindenütt leginkább a gondokat sorolták, kiváltképpen a szakemberhiányt, típussokféleségből eredő nehézségeket és a képzés, a folyamatosan szükséges továbbképzés hiányát említették.
A képzés megoldatlansága természetesen ma is foglalkoztat. Ezért is örültem, hogy interjúalanyomat, aki hosszú éveken át az autóbusz-karbantartásban dolgozott vezetőként és közvetlenül is megtapasztalta ezt, szóra bírhattam.
Takács Viktor több mint 30 évig dolgozott a Volán vállalatnál, illetve jogelődjeinél. Ő, mint az autóbuszok karbantartásának irányítója (üzemigazgatói beosztásban), a fékrendszerekkel kapcsolatos oktatások előadójaként vált ismertté nem csak szűkebb környezetében. A 2010-es évek elején az Autótechnikában több írását is megjelentettük. A győri egyetemen is tanította ezt a témakört.
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
Dewesoft méréstechnikai megoldások hibrid és hagyományos hajtásláncok
Magyarországon is jelen van a DEWESoft szlovén multinacionális, magántulajdonban lévő mérnöki és elektronikai gyártó, amely világszerte több mint 200 alkalmazottal rendelkezik...
Kerékagymotoros sportkocsi boncasztalon
Nem napjaink újdonsága, de még nem beszéltünk róla, hogy Anglia az innováció őshazája nem csak a múltban, hanem a jelenben is folytonosan tartogat a szakmát lázba hozó újdonságo...
A JCB bemutatja szériagyártású hidrogén motorját
A belső égésű motor jövője