Szoftverfejlesztő irodától a prototípusig

Az autós újságírás lesifotósai előszeretettel vadásznak az „álcázott” prototípus autókra. Ezek a járművek sokszor márkajelzés nélküliek, maszkírozottak, az eredeti karosszéria formájuk pedig esetenként kiegészítő műanyag idomokkal is eltorzítottak. Ha sikerül a szélvédőjükhöz közel jutnunk és betekintenünk, általában kábelkötegeket, érzékelőket, mérőműszereket, ölükben laptopokat nyomkodó és ránk kérdően néző, szemöldöküket ráncoló mérnököket láthatunk. Ezen járművek célja természetesen nem a rejtőzködés – hiszen az említett jelzők birtokában inkább kitűnnek a tömegből –, hanem az adott modell felismerhetetlenné vagy közúti forgalomban való közlekedésre alkalmassá tétele.
Pontosan mire is használják a fejlesztők ezeket a járműveket? A rejtett prototípusok működtető programjai hogyan jutnak el a programozók asztalától az autókig? Faragó Pétertől, aki napi munkáját ezen a területen végzi, kapunk választ ezekre a kérdésekre.
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
Dewesoft méréstechnikai megoldások hibrid és hagyományos hajtásláncok
Magyarországon is jelen van a DEWESoft szlovén multinacionális, magántulajdonban lévő mérnöki és elektronikai gyártó, amely világszerte több mint 200 alkalmazottal rendelkezik...
Kerékagymotoros sportkocsi boncasztalon
Nem napjaink újdonsága, de még nem beszéltünk róla, hogy Anglia az innováció őshazája nem csak a múltban, hanem a jelenben is folytonosan tartogat a szakmát lázba hozó újdonságo...
A JCB bemutatja szériagyártású hidrogén motorját
A belső égésű motor jövője