Szoftverfejlesztő irodától a prototípusig
Az autós újságírás lesifotósai előszeretettel vadásznak az „álcázott” prototípus autókra. Ezek a járművek sokszor márkajelzés nélküliek, maszkírozottak, az eredeti karosszéria formájuk pedig esetenként kiegészítő műanyag idomokkal is eltorzítottak. Ha sikerül a szélvédőjükhöz közel jutnunk és betekintenünk, általában kábelkötegeket, érzékelőket, mérőműszereket, ölükben laptopokat nyomkodó és ránk kérdően néző, szemöldöküket ráncoló mérnököket láthatunk. Ezen járművek célja természetesen nem a rejtőzködés – hiszen az említett jelzők birtokában inkább kitűnnek a tömegből –, hanem az adott modell felismerhetetlenné vagy közúti forgalomban való közlekedésre alkalmassá tétele.
Pontosan mire is használják a fejlesztők ezeket a járműveket? A rejtett prototípusok működtető programjai hogyan jutnak el a programozók asztalától az autókig? Faragó Pétertől, aki napi munkáját ezen a területen végzi, kapunk választ ezekre a kérdésekre.