Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2019. október | Olvasson bele!

Ülésfoglaltság-emulátor



Autós hétköznapjaink gyakori mozdulata, hogy az anyósülésre rátérdelünk. Tisztítjuk az autót és töröljük a középrészt, a porszívóval próbálunk rejtett zugokat elérni, vagy – még menet közben is – a hátsó ülésről kell valamit előre venni, a gyereket eligazítani stb. A betérdelést az autószerelők, vagy az autómosók emberei is megtehetik és meg is teszik munkájuk közben. Az ülés, pláne, ha az illető személy testesebb, nem csak levélnehezék, alaposan megszenvedi. És a baj bekövetkezhet: az ülésfoglaltság-érzékelő fólia megsérül, elszakad, kontakthibás lesz.

Az ülésfoglaltság-érzékelő, mint a neve is mutatja, jelet szolgáltat a légzsákos visszatartó rendszernek arról, hogy ül-e valaki az anyósülésen. Vannak olyan autók, ahol minden ülésen van foglaltságérzékelő. Ha az ülést terheletlennek érzi, tehát nem ül rajta senki, ütközésnél az ehhez tartozó légzsákot nem aktiválja, tehát letiltja az első légzsák működését.

Ha a bajok között lehet rangsort felállítani, akkor ez a kisebbik. A nagyobbik az, hogy az anyósülésbe épített jeladó hibája (szakadása) letiltja a teljes légzsákrendszer működését is, kigyújtva a műszerfalon a hibajelző lámpát.

Az autó így még inkább életveszélyes és a vizsgán sem megy át. A korszerűbb ülésfoglaltság-érzékelők még ütközés közben is meg tudják állapítani a test előre mozdulásának sebességét és ennek megfelelően működtetik a légzsák második fokozatát.



A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
hirdetés

hirdetés