Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2019. március | Olvasson bele!

BMW és Daimler: közös platform

A két gyártó március elején jelentette be, hogy költségcsökkentési okokból közösen fejlesztenek vezetéstámogató- és önvezető rendszereket.

hirdetés

A BMW és a Daimler között már javában folynak egy lehetséges együttműködésről a tárgyalások, melynek keretében közös platformokat fejlesztenének elektromos autók gyártásához. Amennyiben a projekt megvalósul és sikeres lesz, legkevesebb 7 milliárd eurós megtakarítást hozhat mindkét autógyártónak.

Jelenleg az autóipar legnagyobb paradigmaváltása zajlik. Megkérdőjelezhetetlen az elektromos járműszegmensen végzett fejlesztések létjogosultsága. Ezek a vállalatok tudatosan csökkentik az idei nyereségcéljukat, és fordítanak nagyobb figyelmet K + F-re, különösen az elektrifikációra. A kutatás és fejlesztés költsége nyilvánvalóan óriási, az együttműködéssel pedig a Mercedes és a BMW hatalmas mennyiségű pénzt takaríthat meg. Ez a kooperáció pedig nem szokatlan, még akkor sem, ha ősi riválisokról van szó. A BMW együttműködik a Toyotával a közös platformomon alapuló Supra és Z4 Roadster modell esetében, illetve a Ford és a Volkswagen között is egy cél lebeg, hogy közös platformra épülő járműveket küldjenek mielőbb gyártásba.

Ezt megelőzően pedig nemrég szó esett arról, hogy a közös platformfejlesztésen túl autómegosztó és egyéb mobilitási szolgáltatásokban is szövetségre lépne a BMW és a Daimler. Az előzetes tervek szerint a fuzionálás a következő modulok bevonásával valósulna meg: az autómegosztással foglalkozó Share Now, a parkolási szolgáltatásokat nyújtó Park Now, az elektromos töltőoszlopokat üzemeltető Charge Now, a mobilitási platform Reach Now és a Free Now. Legalább ilyen fontos említés volt az is, hogy a BMW DriveNow és a Daimler Car2go autómegosztó szolgáltatását szintén összevonják.


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés