Mikor téli a gumiabroncs?

Jó néhány évvel ezelőtt Észak-Amerikában a szabadidőjárművekhez és a terepjárókhoz (4x4/SUV) olyan négy évszakos abroncsokat kínáltak, amelyeket M+S jelöléssel láttak el. A defi níció szerint ez olyan abroncsokat jelöl, melyek mintázati kialakításuk és szerkezeti felépítésük révén sokkal nagyobb vonóerő-átadást adnak sárban és hóban, mint egy normál gumiabroncs. Azonban ez a meghatározás sem konkrétan, sem hozzávetőlegesen nem határoz meg számszerűsíthető követelményeket az M+S jelöléssel ellátott abroncsok teljesítményével kapcsolatosan.
Ugyanakkor Észak-Amerikában a téli abroncsoknál az alpesi szimbólum használatát már szigorú követelményrendszerhez kötik. Kizárólag azon abroncsok oldalfalán helyezhető el ez a speciális szimbólum, melyek elérik vagy meghaladják az előírt értékeket. Az M+S jelölést az Európai Unió jogrendszere is ismeri. Annak ellenére, hogy Európa számos országában a szabályozások az M+S jelöléssel ellátott termékeket téli abroncsoknak tekintik, de ez még nem téli időjárási körülményekre minősítetten alkalmas gumiabroncs. A szabályozást egyértelműsíteni kell.
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
Új motorokhoz új célszerszámok a Puma Toolstól I. rész
Jelen cikkünk a Ford 2.0 TDCI EcoBlue motor célszerszámait vesézi ki, amiket a Puma Toolsnál általában azonnal raktárról meg lehet vásárolni, vagy akár ki is lehet bérelni egy-egy szerel&eacu...
Kérdések a hibrid-, illetve tisztán elektromos járművek vizsgáztatása körül
Bár „döcög” az új járművek forgalomba helyezése, azért egyre több hibrid- (HV, PHV), illetve tisztán elektromos járművet (BEV) szeretnének forgalomba helyeztetni.