Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2019. május | Olvasson bele!

20 év mögöttünk, 20 év előttünk

Az Autós Nagykoalíció (ANK) januárban csatlakozott az ICDP autóipari kutatásokkal, elsősorban a kis- és nagykereskedelemmel foglalkozó független, nemzetközi nonprofit szervezethez. Ebből az alkalomból beszélgettünk Eric Le Gendre úrral, az ICDP nemrég megválasztott elnökével.

Nagyon boldog és büszke vagyok, hogy az ICDP elnökeként irányíthatom a szervezetet, hiszen a kezdetek óta, immáron 20 éve támogatom és veszek részt az ICDP munkájában. Mindig élveztem a program által kínált gépjármű-értékesítéssel kapcsolatos stratégiai kutató-fejlesztő tevékenységet. Az elmúlt két évtized rengeteg változást hozott a környezetünkben: a vásárlók igényei, az új piaci szereplők, valamint a gazdasági recesszió, az új technológiák és az internet világa mind-mind óriási hatást gyakoroltak az életünkre. A tendenciákat megfigyelve úgy látom, hogy a következő években még nagyobb és még gyorsabb változások várhatók. Foglaljuk össze az autókereskedelmet érintő legfontosabb trendeket!

1. A GAZDASÁGOK NAGYFOKÚ DIGITALIZÁLÓDÁSA ÁTALAKÍTJA A KISKERESKEDELMET ÉS A VÁSÁRLÁSI FOLYAMATOKAT

Hasonlóan ahhoz a folyamathoz, amit az elmúlt években a légiforgalomban tapasztaltunk, melynek során a low-cost cégek óriási nyomást gyakoroltak a tradicionális légitársaságok piacára, a mindent átható digitalizációnak köszönhetően az autóipari kiskereskedelem is óriási változáson megy keresztül. Milyen jövője van egy hagyományos márkakereskedésnek egy külvárosi körzetben? És egy nagyméretű, minden szolgáltatást kínáló drága márkakereskedésnek? Az eredeti alkatrészek kereskedelme is veszélybe kerülhet, amint a 3D nyomtatás lehetővé teszi a vásárlóknak, hogy otthon a garázsban, saját maguk, az internetről letölthető minták alapján olcsón legyártsák a számukra szükséges alkatrészt.

2. A VEVŐK ÉTVÁGYA ÉS A VÁLTOZÁSOK IRÁNTI IGÉNYE EGYRE NŐ

7/24 rendelkezésre állás, integrált mobilitási szolgáltatások, telekocsi, car-sharing gépkocsibérlet, használat alapú fizetési konstrukciók stb. Ezek a ma még kevésbé elterjedt termékek, szolgáltatások és vásárlói attitűdök a gyermekeink számára tökéletesen megszokottak lesznek. El lehet képzelni, hogy ez milyen hatást gyakorol majd a gazdaságra és a gépjármű-értékesítési láncra... A gyenge pénzügyi helyzetük ellenére a kereskedők kénytelenek lesznek alkalmazkodni a változásokhoz, és ez bizony kemény küzdelemnek ígérkezik. Úgy, hogy mindeközben a lehetőségeik is csökkennek: az emberek jelentős része városokban él, ahol megfelelő szintű tömegközlekedés esetén a forgalomban lévő gépjárművek száma csökkenhet. Számomra világossá vált, hogy a kereskedők csak úgy élhetik túl, ha az ügyfélkapcsolat megerősítésére koncentrálnak úgy, hogy valódi értéket adjanak vásárlóiknak, miközben a költségeiket korlátozott szinten tartják.

3. AZ ÚJ SZEREPLŐK FÚJJÁK A PASSZÁTSZELET

hirdetés

A koreai autógyáraknak 20 év kellett, hogy meghódítsák a Nyugatot, és ma már néhány piacon verik a japán márkákat is. Kicsit tartok a kínaiaktól, hiszen közülük bizonyára többen Kelet-Európába vagy Észak-Afrikába fogják telepíteni gyáraikat, és elfogadható minőségű autókat fognak értékesíteni szerte Európában. A fentieken túl új szereplők is megjelennek. Elég csak a Google Labs figyelemre méltó kezdeményezéseire gondolni, vagy Elon Musk-ra (Tesla), akinek forradalmi ötletére a kétezres évek elején a legtöbben valószínűleg csak legyintettek…

4. DEFLÁCIÓ ÉS A „LOW-COST” MEGOLDÁSOK ELTERJEDÉSE

Jómagam nem vagyok a defláció híve, de a világszintű trendeket megfigyelve úgy vélem, a költséghatékony megoldások egyre inkább elterjednek az autógyártásban és a kereskedelemben is. Ki gondolta volna néhány évvel ezelőtt, hogy olyan stabil lábakon álló, korábban pénzben dúskáló területek, mint például a bankszektor vagy éppen az utazás-vendéglátás kénytelenek szembenézni az elmúlt évek húsbavágó kihívásaival?  Már hallottam, hogy létezik low-cost kórház az Egyesült Államokban... Lehet, hogy egyszer a Dacia alapú üzleti modell és ügyfélhozzáállás lesz az általános? És ki terjeszti majd el, egy hagyományos szereplő, egy ázsiai vagy brazíliai autómárka, vagy éppen egy üzleti zseni?

Az eddig említett trendek kereskedelmi trendek. És akkor még nem beszéltem az elektromos autókról, az ultrakönnyű gépjárművekről és egyéb műszaki újdonságokról.

Egy biztos, 20 év múlva, 2035-ben is lesznek autókereskedők. A következő években nagy valószínűséggel át fogunk állni a többcsatornás értékesítésről a minden értékesítési csatornát átölelő mobilizált, digitális működésre. Azonban mind­ezek mögött a legnagyobb kihívás a gondolkodásunk és hozzáállásunk megváltoztatása lesz. Mi ezen dolgozunk az ICDP-ben, és büszke vagyok arra, hogy egy ilyen remek csapatot vezethetek.


Névjegy: Eric Le Gendre

Eric Le Gendre 2014 szeptemberében, dr. Hans Gerhard Seeba professzor, az ICDP korábbi, 14 évig regnáló elnökének nyugdíjba vonulása után vette át a stafétabotot. Eric Le Gendre számos autóipari vállalatnál töltött be vezető pozíciót, az ott szerzett tapasztalatait kamatoztatja mostantól az ICDP-nél. Folyékonyan beszél franciául, angolul és németül. Az elmúlt 20 évben sok szálon kapcsolódott az ICDP-hez: ő volt a Peugeot által a szervezetbe delegált vezető, elősegítette a szervezet népszerűsítését a francia autógyártók körében, valamint tagja volt a stratégiáért felelős munkabizottságnak. Ezt követően a VW-konszernhez (Seat) igazolt nemzetközi értékesítési igazgatónak. Később tanácsadóként olyan területek kerültek hozzá, mint például az értékesítés és marketing, CRM, operatív stratégia, hálózatfejlesztés disztribúció, többcsatornás értékesítés.

 

Forrás: http://www.autoszektor.hu https://www.icdp.net


Kapcsolódó dokumentum:


66_67


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés