Visszahívások

SZOFTVERHIBA A LÉGZSÁKVEZÉRLŐBEN

Az Audi 850 000 A4 modellt hív vissza világszerte a légzsákműködés veszélyes hibája miatt. Nem a más márkáknál tapasztalt, indokolatlanul kinyíló TAKATA légzsákproblémáról van szó, hanem a légzsákvezérlő ütközésérzékelő paramétereinek eredendően hibás beállításáról. A nem megfelelő paraméterek miatt az első légzsákok vagy késve nyílnak ki, vagy egyáltalán nem lépnek működésbe. Ez a szoftverhiba szerencsére nem balesetek elemzéséből vált ismertté, hanem gyári belső komputervizsgálatok során derült ki. A felismerést követően az összes A4-es modellnél kijavításra kerül. 2012-es ráncfelvarrott A4-esekben, annak összes karosszériavariációiban a gyártó a KBA segítségével az összes autót a márkaszervizekbe visszarendeli. A szoftverfrissítés a szervizekben a gyártó szerint csak pár percig tart, a vevőnek kb. 30 perc idejébe kerül.

SMART FŰTÉSHIBA

Mintegy 300 000 II. generációs Smart-ot rendel vissza a Mercedes-Benz a szervizekbe a 451-es, a Pure és Passion modellek 2010. augusztus 31. és 2014. június 2-a közötti gyártási időszakából. Cégadatok szerint az elektromos működtetésű fűtéselzáró szelepben következhet be rövidzárlat. A szelepnek az a szerepe, hogy a fűtés elzárásával a motor hamarabb bemelegedjen, ami a motorkopást csökkenti. Az aktuális modelleknél ezt a szelepet már nem építik be. A szervizekben a fűtészáró szelep elektronikus vezetékét eltávolítják, a szelepet működésen kívül helyezik. Erre a munkára kb. 1 óra időt kell szánni. Németországba 90 ezer autóról van szó, az akciót a KBA javasolja, de a Mercedes véleménye szerint nem jelent biztonsági kockázatot.

VW-VISSZAHÍVÁSOK

Két visszahívással indult az év a VW-nél. Az akció vonatkozik a legkisebb kategóriára és a Crafterre is. A Polo és E-Up modellek légzsákvezérlőjét 2014. február 6. és szeptember 22. között hibás érzékelővel szerelték. Ez megzavarhatja a légzsákrendszert, ami legrosszabb esetben nem kívánt légzsáknyitáshoz is vezethet. A szervizekben kicserélik a hibás vezérlőket. Ez kb. 1 órát vesz igénybe.

Szintén 1 órát vesz igénybe a Crafter problémájának orvoslása. A kardántengely csillapítótömegének gyűrűje leválhat a tartójáról, a KBA szerint a meghibásodás a kardántengely töréséhez vezethet. A probléma a 2012 és 2013-as évjáratú 105 és 120 kW-os szállítókat érinti.