Már tesztelik a Goodyear Air Maintance Technology gumiabroncsokat

Az Air Maintance Technology (AMT) fejlesztése 2011 óta tart a Goodyear laborjaiban, lényege, hogy a gumiabroncsok nyomását az optimális szinten tartja külső levegőszivattyú, elektronika használata és a járművezető beavatkozása nélkül, ezzel csökkenti a tüzelőanyag-fogyasztást és a CO2-kibocsátást. Kormányzati és ipari kutatások alapján 2,5–3,3% tüzelőanyagfogyasztás-csökkenés érhető el a rendszerrel. Működési elve: a bemeneti egység, ami úgy néz ki, mint egy lyuk a gumi oldalán, a szabadból enged be levegőt egy csőbe, ami végigfut a gumiban a keréktárcsa pereme mentén. A kerék forgása révén a jármű tömege nyomást generál a szívószálra emlékeztető csőben és egy nagynyomású „buborék” halad végig benne az átellenes oldalra, ahol egy szelep található. Ha a guminyomás kisebb az elvártnál, akkor a szelep beengedi a nagynyomású levegőt, ha megfelelő, akkor a buborék egy teljes kört tesz meg és a bemeneti egységen keresztül távozik.

2014 végén jelentették be, hogy elkezdték a prototípusok tesztelését egyesült államokbeli és kanadai fuvarozók bevonásával. A következő 18 hónapban a „nyomástartó” abroncsokról folyamatosan küldenek visszajelzést a fuvarozók, de az előzetes tesztek alapján optimisták a Goodyear szakemberei. Ha a tesztek sikeresek lesznek, 2017-ben kerülhet sor a szériagyártásra.