Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2020. augusztus | Olvasson bele!

Autonet Service Manager

„Ajánlom mindenkinek, aki azért nyitja ki reggelente a szervizét, mert dolgozni szeretne és pénzt keresni, nem pedig a számítógépével naphosszat bíbelődni!”

Interjút készítettünk Tóth Péterrel, az Auto Check Center Tóth Autószerviz tulajdonosával az Autonet Service Manager (ASM) szervizüzemeltető szoftver használata során szerzett tapasztalatairól. Tóth Péter az Autonet partnere, több mint egy éve ismerkedett meg ezzel az alkalmazással, nem csak felhasználója ennek a szoftvernek, részt vett annak tesztelésében és fejlesztésében is. Munkája a szoftver tökéletesítésével hozzájárult ahhoz, hogy az ASM-szoftver valóban a piacon működő szervizek igényeire legyen szabható.

Mondjon pár szót magáról...

Vállalkozásomat 1997-ben alapítottam. Az Autonet Import Magyarország Kft. szolgáltatásait és szervizkoncepciós hálózatát megismerve, 2012-ben csatlakoztam az Autonet által üzemeltetett Auto Check Center szervizhálózatához. Csatlakozásommal egy időben nyitottam meg új, négyállásos szervizemet. Jelenleg 3 fő dolgozik a szervizben.

Műhelyem folyamatos fejlődését mutatja, hogy épp a napokban dolgozom azon, hogy a szervizállások számát négyről ötre növeljem, és további 2 fővel bővítsem a csapatomat. Vállalkozásom tevékenysége sokrétű, megfelel a mai piaci elvárásoknak. Foglalkozunk gépkocsik és kisteherautók teljes körű javításával. Az autószereléstől a diagnosztikán és autóvillamosságon át a klíma javításáig, semmi nem jelent gondot számunkra. Egy feltörekvő, dinamikus, márkafüggetlen hálózat tagjaként lehetőségeink így megsokszorozódtak.

Azt gondolom, ez a sikerhez önmagában még nem elég. Szervizem fejlesztése nem állhat meg abban, hogy új szerszámokat, diagnosztikai műszereket vásárolok, vagy új állást építek ki. Fontos, hogy a megnövekedett és megváltozott igényeket egy olyan szoftverrel támogassam és szolgáljam ki, ami rugalmasan alkalmazkodik vállalkozásom napi igényeihez. Ezért is vágtam bele abba, hogy elsők között vegyek részt ennek a szoftvernek a fejlesztésében.

Mióta használja ezt a programot?

A programot a kezdetektől használom. Tekintettel arra, hogy személyesen vettem részt a fejlesztésben és a tesztelésben, láthattam, hogyan alakul át a szoftver az igényeim szerint, és válik a használata egyre letisztultabbá, egyszerűbbé, és a szervizek számára megfelelővé.

Hogyan jutott el Önhöz ez a szoftver?

Értékesítőm tájékoztatott arról, hogy készül egy ilyen szervizszoftver és rajta, valamint a szervizhálózat vezetőjén keresztül kerültem be a fejlesztésbe és a tesztelésbe.

Milyen modulokat vásárolt meg?

M1, M2 modult. Ezek a következő elemeket tartalmazzák:

– Műhelymenedzsment

hirdetés

– Online elektronikus katalógus

– Technikai információk

– Számlázás.

Milyen eszközöket használ benne, amelyek a mindennapi munkáját segítik?

Akinek volt már szervize, jól tudja, hogy manapság a gépkocsi-tulajdonosok mindig rohannak. Reggel munka előtt hozzák el az autót a szervizbe, és munka után jönnek érte, de már mennének is a gyerekért, a boltba, tornára, vagy bárhová. Azt várják, mire délután megérkeznek az autóért, minden rajtra kész legyen. Ezért nagyon fontos, hogy olyan programot használjunk a munka során, ahol az adatok felvitele egyszerű, és nagyon gyors. A vevő akkor jön később is vissza, ha megértjük, sietnie kell, és hatékonyan támogatjuk őt abban, amikor szervizbe kell vinni az autót. Meg kell értsük, nekik ez nyűg, nekünk viszont bevétel. Fontos, hogy az egyes modulok között átjárás legyen, például egy számla kiállításához ne kelljen újra begépelni a gépkocsi-tulajdonos adatait. Éppen a fentiek miatt az ASM-szoftver hatékonyan segíti a munkát, mivel egy ajánlat adatainak felvétele után nagyon egyszerűen és gyorsan mindenhez hozzá lehet férni a felvett autóval kapcsolatban. Az is fontos, hogy a szerelőnk az autó mellett álljon, és az előtte álló gépkocsival foglalkozzon. A háttéranyagok megtekintése és az alkatrészek megrendelése csettintésre, óramű szerint kell, hogy menjen, hiszen nem mindegy, a szerelőm egy nap akár négy autót is meg tud szerelni vagy csak hármat, esetleg kettőt, a lassú ügymenet miatt.

Az ASM-ben az ajánlat felvitele után gombnyomásra elérhetőek akár a műszaki dokumentációk, a várható javítási idők. Ajánlat elfogadása esetén a munkalappá való alakításakor egy gombnyomással megrendelhetőek az alkatrészek az autóhoz. Nagyobb autópark esetén is egyszerűen nyomon követhetők az autókon elvégzett javítások. Szabadon beállítható figyelmeztetések minden autón, legyen az műszaki vizsga időpont, olajcsere, szervizelési időpont. Minden egyes ügyfélhez hozzárendelhető akár az alkatrész és munkadíjkedvezmény és a fizetési mód. Akár még hitelkeret is beállítható. A gépkocsi elkészülte után egy mozdulattal lezárható a munkalap és elkészíthető a számla. A későbbiekben kikereshető, hogy melyik munkaműveletet ki végezte el. Jól látszik, hogy a fent leírt mai gépkocsi-tulajdonosi igényeket maradéktalanul kiszolgálja ez a szoftver.

Jelent-e valamilyen formában költségmegtakarítást vagy plusz jövedelmet az ASM-szoftver használata?

A fentieken kívül a programban beállítható figyelmeztetések segítenek abban, hogy jelezni tudjam az ügyfélnek, a gépkocsi műszakija lejár vagy esedékes az éves szerviz. Nagymértékben lecsökkenti az adminisztráció idejét. Leegyszerűsíti az alkatrészek megrendelését. A javított autóknál az ügyfél által vélt garanciális hibák beazonosítására és elbírálásához nagyon sokat segít, hogy mikor és milyen futásteljesítménynél építettük be az alkatrészeket.

Mennyire volt könnyű megtanulni a program használatát?

A program összetett, de logikus felépítésének következtében hamar elsajátítható a szoftver használata. Ha pedig elakadunk, egy rövid telefon az Autonet helpdesk-esének, és gyorsan megválaszolják a felmerülő kérdést.

Kezelőbarát a használata?

Több számlázó- és szervizüzemeltető programmal is dolgoztam már. Így tapasztalatból mondhatom, eddig ez a legátfogóbb, legkomolyabb program. Szeretem használni.

Kiknek javasolja a szoftver megvásárlását?

Ajánlom mindenkinek, aki azért nyitja ki reggelente a szervizét, mert dolgozni szeretne és pénzt keresni, nem pedig a számítógépével naphosszat bíbelődni. Az egyszemélyes szerviztől akár a többállásos szervizszintig könnyen használható. Még azon sem kell, hogy aggódjak, ki milyen jogosultsággal rendelkezik, vagy milyen adatokba engedem meg, hogy belenyúljon, mivel személyre szabható a felhasználók hozzáférése. Mindenkinek csak ajánlani tudom.

A szoftverről részletesebb információt az alábbi elérhetőségeken kérhet:
Holecskó Mihály
Tel.: +36-20/593-4600.
mihaly.holecsko@autonet-group.hu


Kapcsolódó dokumentum:


64-66


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés