Munkahelymegszűnések az autóipari beszállítóknál

Minden tizedik, így 75 ezer munkahely fog megszűnni a következő 3-4 évben a nyugat-európai autóipari beszállítóiparban – állítja gazdasági trendelemzése alapján a Roland Berger vállalati tanácsadó cég. Ma az európai beszállítói termelési kapacitások 8–10%-kal nagyobbak a szükségesnél, és az elkövetkező pár évben ez mintegy 15%-ra fog nőni. A leépítés okai ma már tisztán látszanak:

– csökkenő személygépjármű-gyártás Európában,

– a beszállítók körében a termelés áthelyezése olcsó bérű országokba, illetve

– a mai nagy gépjárműfelvevő piaci országokba.

Nemcsak a termelést, hanem a kutatás-fejlesztést és a vezetést, ügyvitelt is érinti az elbocsátási hullám. Mindezt olyan nagy beszállító, mint a ZF Friedrichshafen AG is az Automobilwochének adott interjúban hasonlóképpen valószínűsítette. A Bentler már most Európában 1800, a világon 22 ezer munkahelyet szüntet meg. A Mahle-nél Németországban kb. 9000 munkahely van veszélyben, mint diplomatikusan fogalmaznak, a kapacitáslekötési ingadozások teszik a dolgot indokolttá. Az új Bosch-főnök, Volkmar Denner is megerősítette a leépítéseket, mint nyilatkozta a középtávon stagnáló európai piachoz időben kell alkalmazkodni.

Forrás: Roland Berger Strategy Consultant, 
www.rolandberger.hu