Amit az árajánlatkéréshez tudni kell

Kedves Autószerelő Szaktársam!

Ezt a néhány oldalt azért írtam, hogy eloszlassak pár tévhitet az árajánlatkéréssel kapcsolatban, és hogy hozzásegítselek ahhoz, hogy a neked legjobban megfelelő szolgáltatást kaphasd. Valójában árajánlatkéréskor dől el, hogy mi lesz a vásárlás végeredménye, ezért nagyon fontos, hogy az árajánlat a célodnak megfelelően legyen kialakítva. Gépműhelyként főként autószervizeknek dolgozunk alvállalkozóként, de a felújításunk milyensége, a beszerelt alkatrészek az autótulaj igényei szerint történnek. Egy állandóan autópályán hasító üzletembernek egészen más igényei vannak, mint egy családos anyukának, aki csak a boltba jár autóval.

Tehát, ha árajánlatot kérsz, a következő 13 pontot kérlek vedd figyelembe:

1. Az árajánlattal nekünk dolgozni kell, és ez pénzbe kerül. Ezt a költséget a munka átvételekor előre kell fizetni, de a kész munka árából le fogjuk vonni, és így a végén ingyenes lesz. De csak így!

2. Ha nem kéred a javítást, akkor megkapod a belső hibafelvételi lapunkat, amin minden hiba pontosan rögzítve van, és ez segítség lehet a további javításhoz.

A 3. pontot majdnem mindenki elhibázza:

3. Ha csak azért kérsz árajánlatot, hogy megtudd, hogy a bontott motor olcsóbb lesz-e, akkor maximum csak „látatlanba” kérj árajánlatot, és ne verd magad költségbe. A bontott motor elsőre 80%-kal olcsóbbnak tűnik, mint a felújítás. Miért csak annak tűnik?

Azért, mert akármit is mond a bontó, a bontott motorra nem fog hosszú távú garanciát adni. Úgynevezett „beszerelési garanciát” ad, ami azt garantálja, ha nem jó a motor vagy alkatrész, és visszaviszed 1-2 nap múlva, akkor visszaadja a pénzt, vagy ad egy másikat.

De mi lesz a ki-be szereléssel és az egyéb járulékos költségekkel?

Vajon mekkora esély van arra, hogy egy bontóba került autóból olyan motort csípj meg, ami elmegy még alattad 150–
200 000 km-t? A felújításhoz hosszú távú garanciát adunk, ami például a 7x-es garanciánál 2 év és nincs hozzá szervizköltség. Így hosszú távon ez az olcsóbb megoldás.

4. Egy előzetesen „látatlanban” megadott árajánlat sose lesz pontos, mert csak egy feltételezett állapotból tudunk kiindulni.

5. Pontos árajánlatot csak a NGM Motorfelújító Kft.-hez behozott, szétszerelt és teljesen átvizsgált fődarabokra tudunk adni.

6. Ne csak az árat nézd! Az árajánlatok csak nagyon nehezen hasonlíthatók össze, főleg ha több cégtől kaptad őket. Egy fiktív, „látatlanban” kiadott árajánlat nem biztos, hogy mindazokat a tételeket tartalmazza, amit egy pontos hibafelvétel után kiszámolt árajánlat tartalmaz.

7. Az árajánlatot írásban adjuk, mert így pontosabban le tudjuk írni a részleteket, és így kiszámíthatóbb, tervezhetőbb, mi mennyibe kerül.

8. Ahhoz, hogy a számodra megfelelő szolgáltatást ki tudd választani, lehet, hogy több árajánlatot is fogunk küldeni. Ez így korrekt. Mindenképp olvasd végig, hogy lásd a különbséget, és tudj dönteni.

9. Neked kell eldönteni, hogy mi a célod, mi abban segítünk, hogy megtaláld a célodnak megfelelő szolgáltatást. Nem ugyanarra van szükséged, ha épp csak a közértbe jársz az autóval, vagy állandóan padlógázon repesztesz. A különböző igényeknek megfelelő alkatrészek, szolgáltatások más-más árkategóriába tartoznak.

10. Vedd figyelembe, hogy az árajánlat még nem kész munka. Egy árajánlat nem akkor jó, ha a legolcsóbb, hanem ha a végén is azt fizeted, amit az árajánlatban kaptál.

11. A fizetendő végösszeg sem akkor jó, ha a legolcsóbb, hanem ha meg leszel elégedve a felújítással még évek múlva is.

12. Addig nem fogunk bele a javításba, amíg jóvá nem hagyod az árajánlatot, és be nem fizeted az 50% előleget.

13. A határidőt nem a munka átvételétől, hanem az árajánlat jóváhagyásától, vagyis a megrendelés véglegesítésétől számoljuk.

Bízom benne, hogy hasznos volt ez a 13 pont, és félreértésektől mentesen, a célodnak megfelelő árajánlatot tudjuk adni.

Hamarosan jelentkezem, egy meglepetés ajánlattal, amit csak a nálunk vásárlók kaphatnak meg.

Munkában gazdag, boldog új évet kívánok!