Szeptemberi autóipari körkép

Az európai autóipar válsága: leépítések és gyárleállások. A Bosch 22 000 munkahely megszüntetését tervezi 2030-ig a mobilitási ágazatban, míg a Stellantis hat európai üzemében függeszti fel a termelést a keresletcsökkenés miatt, a VW-nél is leállásokkal számolnak. 

Globális autóeladások fellendülése: előrejelzések 2025-re. A Cox Automotive szerint szeptemberben 6%-kal nőnek az újjármű-eladások az USA-ban, míg a J. D. Power pozitív globális outlookot fest az év hátralévő részére. Ez a trend átgyűrűzik-e Európába, vagy csak a kínai és amerikai piacok húzzák a világot, miközben Európa lemarad?

Plug-in hibridek valós kibocsátása: mítosz vs. valóság. Új tanulmányok szerint a PHEV autók CO2-kibocsátása akár ötszöröse a hivatalos teszteknek. Megkérdőjelezhető a hibridtechnológiák zöldimázsa? Javasolható jobb szabályozás az EU-ban?

Magyarország, mint autóipari központ: a BMW debreceni gyára. A német média is elismeri, hogy az autóipar jövője Magyarországon alakul, a BMW iX3 modelljének gyártásával Debrecenben.

Kína autóipari stratégiái: űripartól az autógyártásig. Kína az autóipari tömegtermelési modellt átviszi az űriparba, miközben a hazai piac túlfűtött (akár 24 millió új autó 2025-ben). 

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.