Kihívásokkal teli idők az autóiparban
A nagy távol-keleti autószalonokra, elsősorban a kínaiakra, az európai újságírók, hazánk fiai is igyekeznek eljutni. Van ebben egy adag csodavárás is, hiszen ez vonzza a legtöbb olvasót, blikkfangos címmel az online oldalakon. A jónevű szakírók tudósításait keresem, és figyelmesen átolvasom. Ezek – forrástól függően – hiteles információk. A legtöbb írás szerzője „filozófiai síkra” is eljut, arra a gondolatra, hogyan lehet „kezelni” a jelent, mit is hoz a hihetetlen fejlődés.
Mindenki érzi az autóiparban, hogy valami történik: ez az iparág, amely több mint egy évszázada indult útjára, sokáig az optimalizálás első számú motorja volt. Teljesítmény, dizájn, valós és érzékelt minőség, környezeti lábnyom – mindent optimalizálni kellett. Mindenki benchmarkolt, részletesen elemezve, mit tesznek a versenytársak, követni tudtuk a piaci szereplőket és a technológiákat. Amit „K+F”-nek hívtunk, az valójában inkább fejlesztés volt, mint kutatás. Az autógyártóknál a beszerzésiköltség-csökkentés volt a legfontosabb, az újítók pedig gyakran háttérbe szorultak.