Számadás

Az EU autógyártása 2023-ban jelentősen nőtt, Németország vezetésével meghaladta a 12 millió darabot, és ezzel 11,3%-os növekedést eredményezett 2022-höz képest. Nézzük a növekedési értékeket: Németország termelése 18,7%-os, Belgium 18,1%, Olaszország 11,9%, Svédország 9,8%, Spanyolország 7,4% és Franciaország 1,2%. Kelet-Közép-Európa is jelentős szerepet játszott, Csehország 14,9%, amely Magyarország (11,6%) előtt a harmadik helyen áll az EU vezető autógyártói között, és Szlovákia 9,5% növekedést könyvelhetett el. Csupán Románia esett vissza (–1,6%) a tíz legnagyobb EU autógyártó között. 

Az EU-ban legyártott autók számát illetően az első tíz sorrendje: Németország 3 959 322, Spanyolország 1 869 988, Csehország 1 395 211, Szlovákia 1 062 970, Franciaország 959 404, Olaszország 542 218, Magyarország 504 907, Románia 501 337, Belgium 287 211, Svédország 276 070.

Az európai autógyártás jelentősen nőtt, elérte a 15 millió darabot, ami jelentős, 12,6%-os javulást jelent az előző év azonos időszakához képest. Ez a javulási megugrás elsősorban a 2022-es gyengébb összehasonlítási alapnak tudható be.

Világméretben 2023-ban az autógyártás közel 76 millió darabot termelt, ami jelentős, 10,2%-os növekedést jelent az előző évhez képest. 

Észak-Amerikában a termelés 12,4%-kal nőtt, így tavaly 11,7 millió autót gyártottak. Az Egyesült Államok is hasonló tendenciát mutatott, 8,5%-os növekedési rátával, ami több mint 7,6 millió autót jelent.

2023-ban Dél-Amerikában a termelés lassú, 0,1%-kal nőtt 2022-höz képest. Ez jelentős lassulást jelent a 2022-ben regisztrált teljesítményhez képest, amikor a termelés 9,1%-kal nőtt 2021-hez képest. A lassulás elsődleges oka, hogy Brazíliában jelentősen csökkent a gyártás. 

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.