Infrastruktúra-szakadék

Az Európai Gépjárműgyártók Szövetsége (ACEA) üdvözli, hogy az EP-képviselők és a nemzeti miniszterek megállapodást kötöttek az alternatív üzemanyagok infrastruktúrájára vonatkozó rendeletről. Angol megnevezéssel Alternative Fuels Infrastructure Regulation, rövidítése: AFIR. Ez a rendelet hivatott szabályozni a töltő- és tüzelőanyag-töltő állomások EU-szerte történő telepítését minden járműszegmenshez. „A töltő- és üzemanyagtöltő állomások hiánya már ma is súlyosan hátráltatja a zéró károsanyag-kibocsátású járművek piaci elterjedését” – mondta az ACEA főigazgató hölgye, Sigrid de Vries. „Az AFIR ezért döntő szerepet játszik a szén-dioxid-semleges közlekedésre való átállásban.” Az ACEA elismeri, hogy a társjogalkotók kiigazították álláspontjukat, hogy megállapodásra jussanak az AFIR-ről. Az eredmény azonban jóval alatta marad annak, ami ahhoz lenne szükséges, hogy megfeleljenek a járműgyártók számára a CO2 -kibocsátási célok tekintetében meghatározott ambícióinak. „A jelentős »infrastruktúra-szakadék« továbbra is korlátozza a szén-dioxid-kibocsátás csökkentését és ágazatunk klímasemlegességre való átállását” – figyelmeztetett de Vries. A tagállamok számos eltérése korlátozza az infrastruktúra-hálózati lefedettséget az EU-ban. Magyarországon is sürgető a fejlesztés

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.