Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2022. november | Olvasson bele!

Az e-tüzelőanyag a mentőöv?



Az Európai Unió döntéshozói úgy határoztak, hogy ténylegesen leállítják a hagyományos tüzelőanyagú benzines és dízelmotoros autók és kishaszongépjárművek értékesítését 2035-től, ugyanakkor mindez nem jelenti a belső égésű motor végét. A belső égésű motorok 2035 után is tovább élhetnek. Az erre vonatkozó döntést 27 tagállam június 29-én jelentette be.

Az Európai Unió környezetvédelemért felelős miniszterei megegyeztek abban, hogy zöldutat adnak az alternatív technológiáknak, például a szintetikus tüzelőanyagok vagy a plug-in hibridek használatának. Tehát a 2035-ös céldátumot követően a lehetőség adott, hogy olyan autók is forgalomba kerüljenek, amelyeket „szén-dioxid-semleges” tüzelőanyaggal működő belső égésű motor hajt.

A hagyományos, benzines belső égésű motorral hajtott autók értékesítése szintén nem áll meg 2035-ben, ugyanis elfogadták a „Ferrari-kiegészítésként” emlegetett záradékot is, amely szerint azok a gyártók, amelyek évi 10.000 darabnál kevesebb járművet gyártanak, további öt év mentességet kapnak a tilalom alól.

Az e-tüzelőanyagok szintetikus motorhajtó anyagok, amelyeket többnyire vízből és szén-dioxidból állítanak elő. Ezek a tüzelőanyagok a benzinhez és a dízelhez hasonló tulajdonságokkal rendelkeznek. Előállításához nagy mennyiségű elektromos energia szükséges. Az, hogy a termelés klímasemleges, illetve környezetbarát-e, attól függ, honnan származik az az áram, amely az előállításukhoz szükséges. Ha zöldáramot használnak, az e-tüzelőanyagok előállítása klímasemleges. A benzinnel vagy a gázolajjal összehasonlítva az e-tüzelőanyag előállítása nem terheli a nyersanyagciklust és nem bocsát ki új CO2 -t. Mivel az üzemanyagot nem fosszilis forrásból nyerik.



A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
hirdetés

hirdetés