Olaj- és olajszűrőcsere után hangos a motor
Mi történhetett? Kevés olajat kapott? Nem húzták meg rendesen az olajleeresztő csavart és csöpög az olaj? Olaj helyett olajnak tűnő folyadékot kapott? Honnan jön a zörgő hang? Milyen jellegű a zörgés? Az ügyfél csak rendellenes hangra panaszkodott, melyet a szervizben is produkált a motor.
A szakember füle szerint, ez lánchang! Viszonylag új autó és már szól a lánc? „Gyalázat” lenne.
De nem! Keresd a fuser keze nyomát! Hogy tört volna le neki, mielőtt az autóhoz nyúlt!
Az olajszűrő papírbetét patron annyiban más, mint a régiek (már pár éve), hogy az egyik műanyag zárólemezéből „pöcök” áll ki. Ha a betétet az olajszűrőházba helyezzük, a pecek legyen lefelé. Finoman forgatva megtaláljuk a ház alján azt a csatornát, amibe beleillik, amibe némi erővel bele kell nyomni. A pöcök lezárja a csatornát. A csatornának az a célja, hogy a szűrőcserekor, a szűrő kivétele után, a házból levezesse az ott lévő olajat (okos!).
A fuser lehet, hogy pecekkel lefelé tette be, de nem tetszett neki, hogy valahogy sehogy sem akar a szűrő a helyére befeküdni. Fogta és felfelé tette be a betétet, majd a kupolás fedelet rácsavarta és jól meghúzta. Aminek így ugyan már nincs jelentősége, de a pöcköt ezzel le is törte. Az így behelyezett szűrő nem tudta a lefolyócsatornát elzárni, az olaj mindig visszafolyt a szűrőházból. Olajnyomás-csökkenéskor nem csoda, hogy a láncok megszólaltak. Ennyi…