Olaj(ügy)adalék

A képeken egy Opel Astra 1.2-es benzinmotor látható. A magyarországi, 2003-as forgalomba helyezésű autó 114 ezer km-t futott, egy tulajdonosa volt. Cégünk beszámolta egy új autó vételárába.

Sok beszámolt autó motorjában látunk ilyet, de ez rendkívül kirívó. A gépkocsi állapotából kivehető, hogy egy minősíthetetlen és ellenőrizhetetlen olajjal üzemeltették hosszú ideig. Amikor új autót adunk el és beleszámolunk régit, nagyobbrészt szervizfüzettel nem rendelkeznek, vagy nincs vezetve, vagy pecsétigazolás van benne, de nincs mögötte szervizszámla.

Jelen eset is tükrözi, hogy a független, „fusi” szervizek, mért is tudják esetleg ugyanazon szervizműveleteket olcsóbban elvégezni, mint a márkaszerviz. Nyilván a fent leírt minőségbeli különbségekből adódóan, az olcsóbb árral el lehet csábítani az ügyfeleket a márkaszerviztől, de ennek mint látjuk, következményei is vannak. A márkaszervizek nem engedik és engedhetik meg maguknak az ellenőrizetlen és rossz minőségű kenőanyagok és alkatrészek forgalmazását.

Az állam és a hatóságok semmit nem tesznek a számla nélküli, „fusi” munka visszaszorítása érdekében, kárt okozva ezzel, látható módon a félrevezetett ügyfeleknek.

 Sajnos alig van olyan ügyfél manapság, aki márkaszervizben végezteti el a karbantartó szervizeket, pedig ennek sok előnye van:

– A márkaszerviz a gyári eszközök és a mindenkor legaktuálisabb információk birtokában mindig garanciával dolgozik és nem kényszerül improvizációra.

– A márkaszervizek munkatársai folyamatos képzés során magas szintű ismeretekkel és a legmodernebb eszközökkel rendelkeznek valamennyi típus javításához.

– A karbantartások elvégzését a márkaszerviz mindig dokumentálja, számlát ad (technológialap, cikkszámokat, olajminőséget tartalmazó alkatrészszámla stb.). Ezek egy esetleges későbbi garanciális vita eldöntését megkönnyíthetik.

– A márkaszervizben pontosan vezetett szervizfüzet a gépkocsi eladásánál több százezer forint előnyt jelenthet.

– A szervizválasztás szabadsága nagyobb felelősséget és kockázatot jelent az ügyfél számára. Lényegében neki kell előre megítélni a szerviz felkészültségét.

– Áttekinthető óradíj és szerelési normarendszer van érvényben.

– Biztos mobilitás, azaz: Európa-szerte érvényes assistance szolgáltatás.

Az ügyfelek azt gondolják, hogy a független szervizek vagy a „fusisok” olcsóbbak, pedig ez nem így van. Azt sem veszik figyelembe, hogy milyen kárt okozhatnak az ügyfélnek. Példa erre a fényképsoron mutatott állapot, a motor idő előtt elhasználódik, futásteljesítménye, élettartama lerövidül.

Én 1976 óta kezdtem az autószerelő kisiparos tevékenységemet. Azóta a szakmában dolgozom. Jelenleg Babják Autóház Kft. Kisvárda telephelyünkön vagyok ügyvezető, a Porsche Hungáriának szerződött partnerei vagyunk, Volkswagen és Skoda márkaképviselet és márkaszerviz. A környékünkön arat a feketemunka, amivel sok kárt okoznak az autókban, és sok kárt okoznak a hiszékeny ügyfeleknek. Ezek a hamis „próféták” a hiszékeny ügyfelek bizalmát megszerzik, és sokan hozzájuk járnak tákoltatni, saját maguknak kárt okoztatni.

Kedves Nagyszokolyai Tanár úr, tudom, hogy a független szervizeknek nagy pártfogója vagy, de lásd be, hogy nem „minden arany, ami fénylik”, így tisztelettel kérlek, hogy az újságodban jelentesd meg ezen valóságot, amit most küldök neked. Nagyon hálás lennék, ha a márkaszervizeknek az előnyeiről is jelentetnél meg cikket, már csak azért is, mert Te szereted az igazságot és szakmailag is nagy tekintély vagy.