Kombinált nyomaték- és szöghelyzetjeladót mutatott be a Burns elektronikus szervokormányokhoz
Az amerikai Bourns Inc. kombinált nyomaték- és szöghelyzetjeladót mutatott be elektronikus szervokormányokhoz és egyéb alkalmazásokhoz. Az egyesített szenzor egy tokozásban valósítja meg a nyomaték és a szöghelyzet mérését, melyet eddig két külön jeladó végzett el, így csökkentve a beépítéshez szükséges helyigényt és a költségeket. A szenzor a Hall-effektust alkalmazza, mely a nyomaték méréséhez a vezető által kifejtett kormányzási erőt használja fel azáltal, hogy a kormányelfordítás sebességét és annak irányát méri. A szenzor nyomatékmérő része kimondottan az elektronikus szervokormányokhoz lett kifejlesztve. A kormányzási szög mérését szolgáló rész jeleit fel lehet használni egyéb rendszerekhez is, mint például az ESC-hez, az adaptív fényszóróhoz, a navigációhoz és a parkolási asszisztenshez.
A Bourns különböző változatokat kínál, hogy a vevői igényeknek jobban meg tudjon felelni. A különböző változatok két- vagy egycsatornás nyomatékmérő résszel készülnek a biztonsági előírásoktól függően. A kormányzási szöghelyzetmérő rész vagy abszolút elmozdulást mér vagy az elmozdulási differenciát. Az új szenzor alkalmas kormányoszlopra vagy fogasléchez épített elektronikus szervokormányokhoz. A fogaslécbe épített változatoknál a szenzor kialakítása olyan, hogy elviseli a –40 és a +125 °C közötti hőmérsékleteket is. Az új szenzor az analóg nyomatékjel kimenet mellett CAN-jelet is szolgáltat. A nyomatékszenzor konfigurálható, hogy támogassa a CAN, az analóg, a PAS4, a PSI5 és a PWM jelkimeneteket.
A termék jóváhagyása épp most van folyamatban a világ két legnagyobb elektronikus szervokormány gyártójánál.