Multicar ECD-hiba

Egy 2005-ben gyártott Iveco motorú (motorkód 814043B) Multicar M26-3 típusú kisteherautó érkezett a műhelybe hatalmas csörömpölések és koromfelhő közepette. Elsőként a csörgésnek néztem utána, kiderült, elugrott a vezérlése. Szétszedés után kiderült, mi okozta a problémát. A szíjfeszítő görgőt egy füles öntvény tartja feszített állapotban, ennek törése okozta a szíj lazulását, majd az átugrást. A teljes vezérlés cseréje után a motor szépen járt, szerencsére megúszta, károsodás nélkül. Ezután következtek a problémák. A próbaúton az EDC-lámpa villogott, és a motor vész üzemmódba kapcsolt át. Hibakiolvasás után a nagynyomású szivattyú nyomásszabályzóját írta fel hibának. Kivettem a szelepet és kitisztítottam a végén lévő kicsi szűrőt. Ismételt próbakör. EDC ugyanúgy villog.

Újabb kiolvasás, de most semmi hiba. Ebből kifolyólag gyorsan cseréltem a tüzelőanyag-főszűrőt. Ettől sem lett jobb, de most már legalább féklámpakapcsolót írt fel. Fülkét felnyitva az alábbi kép tárult elénk. Az alváz első kereszttartóján találunk 2 db kapcsolót. Ezek a kapcsolók kísértetiesen hasonlítanak a régmúltból ismert Wartburg féklámpakapcsolóra. Az első tengelynek is van egy ilyen, és a hátsónak is, egymástól függetlenül. Az egyik ilyen kapcsoló hibája miatt volt az EDC villogása. Kicserélve e kapcsolót, megszűnt a hiba.