A sok indítás az "agyára" ment…
Ismét egy érdekes (tanulságos) eset. Sajnos még ennyi év után is beleesik az ember nem várt problémákba.
A napokban bejött hozzánk egy 2006-os VW Caddy–bár azt hiszem, a típus itt lényegtelen – azzal, hogy nem hűt a klímarendszere. A hibamegállapítás alapján kiderült: a direkt hajtású kompresszor ment tönkre. A rendszermosást követően kicseréltük a kompresszort és a szűrőt, majd feltöltöttük hűtőközeggel és fagyállóval a klíma- és hűtőrendszert. Ezek után elindítottuk a motort. A klíma tökéletesen működött. A motort járattuk, hogy kinyisson a termosztát és lelégtelenedjen a rendszer. Az autóba a VW-kereskedő eladáskor beszereltetett egy rablásgátló rendszert, ami annyit jelentett, hogy kb. 5 percenként megállította a motort – természetesen nem ültünk benne, hogy folyton hatástalanítsuk.
Egyszer azt vettük észre, hogy világít az ESP-lámpa, és nem lehet bekapcsolni a klímát. Klíma hibamentes, motor hibamentes, ESP-ben motorvezérlő hiba tárolva. Az ügyfél meg már hívogat, vinné az autót. Következett a „Mi a ... történhetett?" Nem segített a „reset" sem.
Mint később rájöttünk, valószínű a sok motorleállástól a motor ECU kódolása átíródott alap 1-es-re a 71 helyett. Sajnos az általunk elérhető diagnosztikai készülékekkel nem tudtuk visszaírni a kívánt értéket, kellett találnunk egy gyári műszert. A megfelelő kódolás után az autó ismét hibátlanul működött.
Ez így leírva elég egyszerűnek tűnik, de senkinek nem kívánom azt a néhány órát.
Sajnos ez is egy olyan eset, amit nem lehetett előre látni és utána az ügyfélnek megmagyarázni, meg kellett oldanunk, hiszen ő egy hibával hozta be hozzánk a járművét, s mikor jött volna érte, nem hogy jobb lett az autója, hanem újabb hiba lépett fel, és nekünk is nem kevés pénzünk állt benne.
Figyeljetek javítás közben ezekre a rablásgátlókra, illetve ha ti szereltek be ilyen egységet, akkor jól válasszátok ki, hogy mi legyen a megszakított áramkör.
Váljék mindenki hasznára!