Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2019. október | Olvasson bele!

Daewoo Nexia hűtővízhőmérséklet-mérő hiba

Az alábbi eset egy 1996-os Nexiával történt. A hűtővízhőmérséklet-mérő mutatója menet közben, gyakran önálló életet kezdett élni. Ilyenkor a mutató vagy alaphelyzetbe vagy maximum értékre állt be.

hirdetés

A hiba aztán magától egy kis idő után megszűnt, majd újra jelentkezett. A tulaj ezzel a hibával megjárta a hadak útját, mivel ha éppen valami más miatt szervizbe került a gépjármű, akkor kérte, hogy ezzel a hibával is foglalkozzanak. Annak rendje és módja szerint így az egyes szervizlátogatások eredményeképpen ehhez a hibához kapcsolódóan kicserélésre került egy termosztát és egy hőmérséklet-jeladó is. Ezek után a műszer tette is a dolgát néhány kilométer megtételéig, majd a hiba újból jelentkezett. Amikor az utolsó szervizlátogatáskor és a csatlakozó kontaktusok tisztítása sem hozott hosszútávú eredményt, a műszer kiszerelésre került. Az áramköri lapon eleve jelentős, folyasztószerből visszamaradt ionos vezetőanyag-maradvány volt látható, illetve találtunk néhány „gyanús” forraszkötést is. A műszert tápfeszültségre kapcsolva és egy kb. 10 kΩ-os potenciométerrel helyettesítve a jeladót, az áramköri panel megkocogtatásakor jelentkezett a hiba. A maradványanyagokat izopropil-alkohollal eltávolítottuk és a „gyanús” forraszkötéseket átforrasztva a műszer ismételt ellenőrzésénél már a hiba nem jelentkezett. Váljék hasznára!


Kapcsolódó dokumentum:


45


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés