Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2022. június | Olvasson bele!

Garázsipari megoldások a PeTitan-tól

hirdetés

A hazai gépjárműfenntartókat ellátó cégek rendkívül tarka mezőnyében számosan vannak olyanok, akiket régről ismerünk, mert forgalmazott, gyártott termékeik műhelyeink mindennapos használati eszközei. Kínálatukkal, rendezvényeikkel, szolgáltatásaikkal nap mint nap ostromolnak minket. Vannak olyanok, akik már betették ugyan hozzánk a lábukat, de róluk keveset tudunk. Ezek sorába tartozik a PeTitan Bt., melynek szakemberei a közelmúltban igen szép kiállítású és megfontolandó, sőt meglepő tartalmú ajánlati anyaggal keresték fel a hazai környezetvédelmi felülvizsgáló helyeket. Tették ezt abban a reményben, hogy a kedvező lehetőségeket látva minél többen ráébrednek: folytatni, átalakulni, fejlődni kell és lehet! Nézzük, milyen megoldásokat nyújt minderre a PeTitan!

– Kezdjük azzal, hogy miért is van az, hogy úgy vannak benn a szervizekben, hogy ismertségük nem a legteljesebb? – kérdezem Kálmán Pétert, a PeTitan ügyvezetőjét.

– Egy fejlesztő és programozó cég akkor dolgozik jól, ha termékei a háttérben, megbízhatóságuk, pontosságuk miatt észrevétlen eszközként dolgoznak a szakemberek keze alá. Ügyfeleink nem kényszerülnek a gyártó nevének és elérhetőségének keresésére, hiszen még a frissítéseket is emberi beavatkozás nélkül, automatikusan végzi el szoftverünk. A PeTitan Informatika 2001-ben alakult, kifejezetten a garázsipar területére specializált szoftver és hardver termékek kifejlesztésére. Termékeink sikere az elmúlt időszakban bizonyította a vállalkozás létjogosultságát a piacon. Legsikeresebb termékünk a fékpad-, illetve lengéscsillapítottság-vizsgáló próbapad vezérlő elektronika, illetve az ehhez tartozó KFF, majd NKH által elfogadott program. A rendszer javarészt műszaki vizsgaállomásokon működik, több mint 400 helyen az országban. Kiemelt fontosságú terület volt számunkra az RKFA műszervezérlő szoftverek fejlesztése. Mintegy 1200 rendszeres környezetvédelmi felülvizsgálatra alkalmas minősítést kapott műszeregység dolgozik a mi szoftverünkkel.

– Azonnal adódik a kérdés, mert „helyzet van”, hogyan tovább?

– Nehéz jó döntést hozni ma a vállalkozóknak és nekünk is. Lehet előre menekülni. A vizsgajog kiadását csak a 66/2009 KHEM rendeletben meghatározott tárgyi és személyi feltételek meglétéhez, illetve a tevékenységhez kapcsolódó általános előírásoknak való megfeleléshez kötik. A régi területi korlát már nem érvényesül. Kérdésként mindenkiben felmerül, van-e annyi ügyfele, akit az ő műhelye készít fel a műszaki vizsgára, ami gazdaságossá teszi ezt a tevékenységet saját jogon. Mindenkinek a helyi viszonyok és a saját ügyfélkör ismerete alapján kell döntést hoznia.

Azok a zöldkártyások, akik most vizsgasorban gondolkodnak, és a mi programunkat használták, már ismerik a rendszerünk megbízhatóságát. Sok fékpadot, a legtöbb emissziómérőt a mi szoftverünk üzemeltette.

A kiküldött „Garázsipari megoldások a PeTitan-tól 2010” tájékoztató füzetünkkel szeretnénk választ és megoldást kínálni ebben a változásokkal teli időszakban. Minden olyan információt, amely felkelti az érdeklődését az általunk ajánlott komplex megoldások iránt. Célunk, hogy teljes körű szolgáltatást biztosítsunk ügyfeleink számára, legyen szó szoftverekről, új vagy használt vizsgasori eszközökről, kalibrálásról, karbantartásról, pályázatról, ISO-ról, vizsgasori kiegészítők forgalmazásáról vagy meglévő eszközök átalakításáról. Mi úgy gondoljuk, hogy a magyar ipar erősítésére nagy hangsúlyt kell fektetni, ezért minden saját gyártású eszközünket ha lehet, Magyarországon beszerzett alapanyagokból és magyar munkaerő segítségével állítunk elő.

– Szóval azt állítják, hogy szabad a vizsgáztatásba belevágni?

– Erre a válaszunk a „ha és amennyiben…” Ismét hangsúlyozom, hogy a helyi viszonyok és a saját ügyfélkör ismerete alapján kell döntést hozni. Eszköz- és szolgáltatásajánlatunk méltányos. Tájékoztatónkban gazdasági számítást is közlünk. Ennek a beruházásnak viszonylag hamar meg kell térülnie. Piacot az nyer, aki hamarabb tud, mer lépni.

– Garázsberendezéseik konstrukciót illetően és gyártási minőségben a legjobbak között vannak.

– Örülök az elismerésnek. Termékeinkben ötvözzük három cég gyártási, üzemeltetési és szerviztapasztalatát.

– Melyik három cégről van szó?

– A közelmúltban a Garagent Autóteszt Kft. és a PeTitan Bt. megvásárolta a Centrop Kft.-t. Erről, a ma már szorosan együttműködő cégcsoportról beszéltem. Jó eredményeket várunk, mert a kereskedelem, a szerviz, a gyártás és a fejlesztés koncentrálható. Külön-külön is jól működő cégek egyesíthetik így erejüket, tapasztalataikat.

– Térjünk vissza a garázsberendezésekhez!

– A lengéscsillapító-vizsgáló padunkban például nincs rugó, aminek törése okozza a legtöbb meghibásodást. A lengpadnak van olyan kivitele, amin 13 tonnával át lehet hajtani. A vázszerkezetek lézerrel vágott elemekből, CNC-géppel megmunkálva készülnek.

A fékpadmotor 4 kW-os, különösen ajánlott nehéz terepjárók méréséhez. Csak osztott, akna mellé is telepíthető mechanikát gyártunk, a Garagenttel kooprodukcióban, megjegyzem, hogy a nem osztott árában.

hirdetés

– Térjünk rá a cég erősségére, a saját fejlesztésű szoftverekre! Kérünk egy rövid informatikai áttekintést.

– Az AutoTeszt3 a KÖKIR követelményeinek leginkább megfelelő kliens szerver architektúrát követi. A mérőműszerek egy szerverprogramnak adják át az eredményeket, ami kommunikál a hatóság rendszerével. Ez az NKH által preferált műszaki megoldás, szemben a műszerek egyedi, közvetlen KÖKIR-kommunikációjával.

A Delphiben írt programunk továbbfejlesztése a nyelv korlátai miatt problémás volt, ezért váltottunk C#-ra.

Ennek következtében a mi rendszerünk fut már az XP mellett Windows7 alatt is, sőt ez az anyakörnyezete. Ez fontos, mert már alig kapható XP. 2001 óta tapasztaljuk és követjük a hatóság változtatásait, valószínűleg a jövőben is változtatnak, ezért nagyon fontos, hogy olyan rendszert fejlesszünk, melynek informatikailag is van jövője, és amit később nem kell kidobni.

Vannak olyan funkciói, melyek első hallásra talán nem tűnnek kiemelten fontosnak, de szerintük nagyon nagy szerepük lesz, és jelentős megtakarítást hozhatnak ügyfeleinknek a jövőben.

– Melyek ezek a kiemelt funkciók?

– Tegyük első helyre az automatikus frissítést. A szoftver mindig letölti a legfrissebb verziót a központi szerverünkről.

Ez páratlan sérülésállóságot ad, mert például, ha az üzemeltető akár véletlenül, akár szándékosan is letöröl egy fájlt a programból, az a következő induláskor letölti a hiányzó vagy sérült állományt a központi szerverünkről, és már megy is a vizsga tovább. Valószínű, hogy az ügyfél észre sem veszi, hogy mi történt.

Ha változás történik a hatósági rendszerben, mi ezen a szolgáltatáson keresztül a bevezetési határidőre feltelepítjük a megfelelő újabb verziót. Ehhez gyakorlatilag még telefonálnia sem kell hozzánk az ügyfélnek. Automatikusan megtörténik a frissítés, nem mellékes, hogy kiszállási költség nélkül.

Másodikként említem, hogy a fokozott rendelkezésre állás követelményeinek továbbá oly módon is próbálunk megfelelni, hogy központi szerverünkön minden telepített új programunk beállítási adatait automatikusan tároljuk.

Ez azt jelenti az ügyfél szempontjából, hogy egy teljes rendszer megsemmisülés esetén is, például villám csapott a számítógépbe és kiégett, a szoftver akár 20 percen belül visszaállítható. Az új gépen lefuttatott egyszerű installer letölti az utolsó érvényes konfigurációt, és visszakapjuk az eredeti rendszer minden beállítását, megmaradnak a kalibrálási értékek. A visszaállítás egyszerű, akár az ügyfél is elvégezheti.

Kiemelem a távsegítség szolgáltatásunkat. Minden AutoTeszt3 programmal telepítésre kerül egy „Távsegítség szolgáltatás”. Ennek segítségével a sokat látott, képzett kollégánk be tud lépni az ügyfél gépére, úgy mintha előtte ülne, és megoldja az esetleges problémákat. Mindezt rövid időn belül és kiszállási díj nélkül.

És még hadd említsem meg a szoftverkövetés kérdéskörét. Egyre több a változás, ezt mindenki tapasztalja, valószínűleg ez marad a tendencia. Ami szoftveresen megoldható, azt mi megoldjuk, és a frissítési szolgáltatáson keresztül feltelepítjük az ügyfél gépére. Az informatikai változások felől nyugodt lehet, a mérőrendszerén mindig az van, amit a hatóság éppen megkövetel. Szoftverkövetés esetén a Távsegítség szolgáltatásunk ingyenes. 

– Mi a helyzet az emissziómérők és a KÖKIR csatlakoztatásával? Még van türelmi idő.

– A 77/2009 (XII. 15.) rendelet előírásai szerint működő új emissziómérő programunk elkészült, üzemi tesztjei folyamatban vannak, sajnos a hatóság szervere még nem képes tökéletesen fogadni az adatokat, várjuk a gyors megoldást.

– Összefoglalásként mit mondana el? Ez akár lehet itt a reklám helye.

– A műszaki vizsgáztatás terén teljes a termékpalettánk, a mérőszalagtól az épületig. Komoly segítséget tudunk nyújtani az ISO megszerzéséhez. Minden használt fékpadot és EUSAMA rendszerű lengpadot fel tudunk illeszteni a vizsgarendszerre. Kiváló finanszírozási ajánlataink vannak: pályázat, tartósbérlet, hitel. Cégünk 100%-os magyar tulajdonú, mi 10 év múlva is ezen a területen szeretnénk dolgozni, szolgáltatni.

– Köszönöm a tájékoztatást!


Kapcsolódó dokumentum:


42-43


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés