Ne feledkezzünk meg róla - keréknyomás-felügyelő rendszer

A tél beköszöntének első komoly jelére beindul a téli abroncsok iránti kereslet, valamint hirtelen megugrik a gumiszervizeket felkereső autósok száma.

A téli gumiabroncsra való váltás zsúfolt időszakában leginkább az idő (minél hamarabb) és a pénz (mi, mennyibe kerül) számít látszólag leginkább.

A rutinnal végezhető szerelés-centrírozás megszokott munkafolyamata mellett érdemes figyelni arra, hogy a járművet ellátták-e keréknyomás-felügyelettel. A nyári-téli szett váltása, új nyomásérzékelő beszerelése (meghibásodás, sérülés, az elem lemerülése miatt) vagy a hátsó kerekek az elsőkkel való megcserélése esetén a rendszert ellenőrizni, kalibrálni, újra kódolni szükséges, típustól függően. Ezáltal megelőzhető akár a felügyelő rendszer esetlegesen később jelentkező hibajelzése is.

A kódolás befejezése után érdemes hibakódolvasással meggyőződni arról, hogy a rendszer a kódolás folyamata alatt/után érzékelt-e hibát.

Adatblokkolvasással típustól függően ellenőrizhető az aktuális keréknyomás (ha szükséges, korrigálandó), hőmérséklet, elemállapot, valamint a keréknyomás-ellenőrzés üzemkészsége is.

Egyes típusoknál a kerékcsere vagy a más nyomással való használat miatt újra kalibrálni kell a felügyelő rendszert.

Próbaút során lehet meggyőződni a szakszerűen elvégzett művelet sikerességéről.