Diagnosztika a műszerfal segítségével

Mind az első, mind a második generációs Ford Focus-nál, illetve más FORD modelleknél is a fedélzeti komputer lehetőséget biztosít bizonyos diagnosztikai adatok diagnosztikai műszer használata nélküli megtekintésére

 I. A kombinált műszer öndiagnosztikai üzemmódjába lépéshez az index karon elhelyezett SET gombot folyamatosan nyomva kell tartani és a gyújtáskulcsot a II-es vagy III-as helyzetbe kell kapcsolni.
II. A SET gombot mindaddig nyomva kell tartani, míg „TEST" felirat nem jelenik meg a kijelzőn. Ez a művelet kb.5 - 8 másodpercig tart. Ekkor a kombinált műszer belép a mérőműszer ellenőrző üzemmódba.
III. A következő tesztek öndiagnosztikai módban való elvégzése esetén a SET gomb megnyomásával lehet a következő tesztre átlépni.
IV. Az öndiagnosztika kikapcsol, ha a gyújtást az "OFF" helyzetbe kapcsoljuk, vagy a SET gombot folyamatosan nyomjuk.

 

A megjelenő feliratok a következők. (A felsorolás elején a kijelzőn megjelenő felirat, majd annak rövid magyarázata található.)
1. GAUGE SWEEP: Mérőműszer ellenőrzés, fordulatszámmérő, sebességmérő, hőmérséklet és tüzelőanyagszint mérő mutatói kb. 3 másodperc alatt végkitérésig elfordulnak, majd vissza visszatérnek alaphelyzetbe.

2. Az LCD kijelző szegmenseinek működtetése, így látható, hogy azok megfelelően működnek-e.

3. LED TEST: A visszajelző lámpák tesztje. Kigyújtja mindegyik, a kombinált műszer által vezérelt figyelmeztető jelzést.  

 

4. ROM LEVEL: A kombinált műszer csak olvasható memóriájának ROM verziószáma.

5. NVM TARGET ROM: A kombinált műszer nem felejtő memóriájának ROM verziószáma. Az itt megjelenő szám azonos az előző ROM LEVEL számmal.

6. NVM EEPROM LVL: A kombinált műszer nem felejtő memóriájának EEPROM verziószáma.

7. MANUFACTURE STAR: A műszerfal gyártási (végső elektronikai teszt) időpontjáról információ.

8. MANUFACTURE HOURS: A műszerfal gyártási (végső elektronikai teszt) időpontjáról információ. Hexadecimális számban kijelezve.

9. DTC: Hibakódok sorszáma 

Amennyiben itt nem #00 érték szerepel, akkor a kijelzőn megjelenő DTC számok és az OBD II kódok közötti kapcsolatot megtalálja a cikkhez csatolt pdf fájlban, vagy az Autótechnika folyóirat 2009/9. számában!
(A csatolt pdf fájlt kizárólag Előfizetőink és On-line előfizetőink tölthetik le! Az előfizetés menetéről itt olvashat! Csatlakozzon Ön is az ország egyetlen autójavítói szakmai közösségéhez!)

10. ROAD SPEED MPH and ROAD SPEED KM/H: Járműsebesség mérföldben és km/h-ban

11. SPEEDO GAUGE: Sebességmérő mutató állása, alaphelyzetben 50-51 körüli értékű, hexadecimális számban kijelezve.

12. ENGINE SPEED: Motor fordulatszám, alapjáraton 800 1/min körül ingadozik. 

 

13. TACHO GAUGE: A fordulatszámmérő mutatójának állása. Hexadecimális számban kijelezve.

14. ODO ROLL COUNT: Megtett útmérő impulzusszám.

15. FUEL A/D INPUT: Tüzelőanyag szintjelző állása - 000-009 rövidzárlat, 010-254 normál tartomány, 255 szakadt áramkör 

 

16. FUEL GAUGE: Tüzelőanyag szintjelző mutató állása. Hexadecimális számban kijelezve.

17. FUEL FLOW: Tüzelőanyag fogyasztás impulzusszám. Hexadecimális számban kijelezve.

18. FUEL PERCENT: Tüzelőanyag mennyiség százalékban. 

 

19. ENGINE TEMP: Motorhőmérséklet a hengerfej hőmérséklet szenzortól.

20. TEMP GAUGE: Motor hőmérséklet mutatató állása. Hexadecimális számban kijelezve.

21. BATTERY: Akkumulátor feszültség voltban. 

 

22. DIST. TO EMPTY: Mérföldben a gépjárművel még megtehető távolság.

23. RAFE: Rolling average fuel economy – Átlagos tüzelőanyag fogyasztás mérföld per gallonban.

24. PATS KEY FLAGS: Passive Anti-Theft System (Lopásgátló) azonosító kód

25. A/D INPUT 01-05, 26. PORT A-W, 27. PERSONALITY 01-04: Ezek valószínűleg gyári információkat tartalmaznak, a kijelzett kódok pontos jelentésükről egyelőre nem sikerült információt szereznünk

Váljék hasznára!

 


Műszerfali öndiagnosztika a Ford Mondeo modellnél


  Műszerfali öndiagnosztika a Ford Kuga modellnél