A szakmai alázatra nevelés nagymestere, Ford Mondeo Hibrid
A „hóhér akasztása” jut leggyakrabban eszünkbe, amikor a saját autónk időszakos hibájának felgöngyölítése kerül szóba…
Mindjárt az elején: változatlanul nagyon jó, gazdaságos üzemű, kényelmes, igényes autónak tartom a Mondeo Hibridet, éppen a harmadikat használom, mindegyiket kevés kilométerrel vásároltam, mindegyik Vignale kivitel, két limuzin és most egy kombi. Bő négy év és több mint hatvanezer km alatt a legkisebb működésbeli hiba sem fordult egyikkel sem elő, a korrekt karbantartást persze mindig megkapták.
Úgy két hónapja viszont nagyon ritkán, nagyon rövid ideig, mintha a rendszer hezitált volna a tisztán villamos hajtás és a kettős üzem között. Előfordult, hogy akár több száz kilométert is hibátlanul lefutott a Mondeo, mire újra bejött egy rövid időre a hiba. Nem volt túl zavaró, nem is tulajdonítottam volna különösebb jelentőséget neki, csak hát… Csak hát előtte volt már két ilyen autóm is, így volt összehasonlítási alapunk. (Mi több, egyik családtagunk céges autója is éppen egy Mondeo Hibrid.)
Tehát „valami nem kerek”.
A diagnosztikai célműszer szerint viszont minden úgy jó, ahogy van. Hibaüzenet: semmi. A hiba viszont egyre gyakrabban fellép, igaz, hogy csak tized másodpercekre, de időközönként jelzi: nem a „magától meggyógyuló fajta”.
Megfigyeltük, hogy a hiba fennállásakor, ha a bal oldali kijelzőn a (benzin) motorfordulatszámot jeleníttetjük meg, egy szempillantásnyira a kördiagram hirtelen nullára fut, majd ugyanarra az állásra tér vissza. Sokszor a rövid torpanást igen magas fordulatszám és egy hirtelen rántás követi, de sem a jelenség hossza, sem a durvasága nem állandó.