EVAP diagnosztika – 2. rész

Az EVAP (Evaporative Emission Control System) rendszer egyik kritikus komponense az autók emissziótechnológiájának, amely a tüzelőanyag-rendszerből származó szénhidrogén--párolgási kibocsátásokat csökkenti. Durva alapjárat, indítási nehézségek, csökkent teljesítmény, megnövekedett fogyasztás az EVAP-hibára utaló tünetek. Az EVAP rendszer diagnosztikája és karbantartása alapvető a jármű megbízhatósága és a környezetvédelmi regulák betartása érdekében. Cikkünk első része bemutatta az EVAP rendszer felépítését és működését, míg a második részben az általános hibakódokat, diagnosztikai eszközöket és karbantartási ajánlásokat tárgyaljuk.

Az EVAP rendszerek diagnosztikája és karbantartása elengedhetetlen a járművek optimális működése és a környezetvédelmi előírások betartása szempontjából. A második részben áttekintjük a legfontosabb diagnosztikai eszközöket, mint a diagnosztikai szkenner, füstgenerátor és a nyomásmérők, amelyek segítségével a rendszer hibái hatékonyan azonosíthatóak. Tárgyaljuk a leggyakoribb hibakódokat, amelyek az EVAP rendszer meghibásodásait jelzik. 


Műszereink, eszközök, technológiák

Az EVAP rendszer diagnosztikája nem csupán egy rutinfeladat, hanem egy precíziós művelet is, amely megfelelő rendszerismeretet és megfelelő eszközöket igényel. Az eszközök jórésze mindennapos használatból ismert, újdonság nincs – így csupán ismeretfelújító jelleggel soroljuk és boncolgatjuk őket.

Rendszerteszter: A rendszerteszter alkalmazása a diagnosztikai folyamat kezdő lépése – soros diagnosztika –, amely lehetővé teszi a jármű összes irányítórendszerének (vezérlőjének)  akár mélyreható elemzését is. Tudjuk, ezek az eszközök specifikációtól függően nemcsak az általános hibakódokat olvassák ki, hanem a gyártóspecifikus kódokat is. A javítást követően a hibakódok törlése előtt és után végzett diagnosztikai futtatások segítenek meggyőződni a javítás sikerességéről.

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.