Milyen hibákat jelezhet az akkumulátor töltöttségi jelzőfénye?

Az autó 12 V-os akkumulátora (beleértve a hibridekét és a tisztán villanyautókét is) továbbra is meghatározó szerepet kap a jármű működésében. Mai áruk is igen jelentős tétel, ha cserélni kell. Érdemes tehát figyelmet fordítani rá, például az autó műszerfalán lévő jelzőfény segítségével. Ha a generátor fordulatszáma eléri a 700 min–1 körüli értéket, és a jelzőlámpa nem alszik ki, akkor a töltőrendszer elromolhatott. 
 

Mit jelent a jelzőfényvillogás, a folyamatos világítás vagy a jelzőfény hiánya? 

A villogó töltésjelző lámpa kopott vagy súlyosan sérült generátorkeféket jelezhet. A villogó jelzést a kommutátor sérült keféi vagy csúszógyűrűi is okozhatják. Ha a hiba a generátort érinti, annak javítására vagy cseréjére lesz szükség. A töltésjelző lámpa villogásának másik lehetséges oka olyan feszültségváltozás lehet, amelyért a szabályozóelem lehet felelős. A megfelelő feszültség 13,9 V és 14,4 V értékek közötti, még akkor is, ha további terhelés, például rádió vagy töltő van a rendszerhez csatlakoztatva. 

Amennyiben a töltési lámpa folyamatosan világít, figyelmet kell fordítanunk a generátorra. Ebben az esetben a generátor valamelyik alkatrésze lehet sérült, vagy a hosszbordás szíj lehet kopott, esetleg olajos. Esetlegesen a szíjfeszítő berendezés is meghibásodhatott. A műszerfalon megjelenő hibaüzenetet a meghibásodott feszültségszabályozó vagy az akkumulátor korrodált csatlakozói és kábelei is okozhatják. Ebben az esetben ajánlott a legközelebbi szerviz felkeresése, hogy a szakemberek megítélhessék a javítás vagy a hibás részek cseréjének szükségességét. 

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.