Védett járműdiagnosztika és alkatrészvédelem

A Volkswagen AG 2020-tól új eljárást vezetett be a járműdiagnosztikai védelmére. Az SFD- (Schutz Fahrzeug Diagnose, Protection Vehicle Diagnosis) rendszer bevezetésével az illetéktelen hozzáférést kívánják megakadályozni egyes irányított rendszereknél. Mivel fokozott kiberbiztonsági ENSZ-előírásoknak kell megfelelni az adatok védelmére a járművekben, ennek része a járműdiagnosztikai védelem is.

A korábbi biztonsági eljárás, a biztonsági hozzáférés aktiválása 5 számjegyű bejelentkezési kóddal, már nem felel meg a technika állásának. A 2020 szeptemberében életbe lépett EU 858/2018-as EU rendelet, mely a Volkswagen Csoportot is arra késztette, hogy biztonsági megoldást dolgozzon ki és alkalmazzon az újabb járművekben. Ezért a VW Csoport nemcsak saját biztonsági irányelveit változtatta meg, hanem egy olyan uniós szabályozást is végrehajt, amely a járműelektronikának a jogosulatlan hozzáféréstől való védelmét szolgálja. A Volkswagen Csoport által bevezetett új biztonsági funkció megnevezése SFD (Schutz Fahrzeug Diagnose), magyarul járműdiagnosztikai védelem. 2020-tól az MQB2020 (MQBevo) platformmal, az MQB37W (Golf 8) piacra lépésével kezdődően vezették be az SFD-eljárást a járműdiagnosztikai védelem biztosítása érdekében. Az SFD-eljárás használatához a felhasználóknak előzetesen regisztrálniuk kell az SFD-háttérrendszeren.

A beállításokhoz/kódoláshoz való hozzáféréshez az irányítóegységet előzetesen aktiválni kell egy speciális tokennel*. Ez a token jelenleg csak hivatalos GeKo/partnervállalati fiókon (UMB**) keresztül szerezhető be. Tehát ha SFD-vel rendelkező járműveken szeretne dolgozni, akkor jogosultságot kell igényelnie. Nincs más út, mint egy hivatalos UMB-fiók létrehozása

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.