Mi a különbség a CAN és SPE kommunikációs protokollok között az autóiparban?

A régóta használt és jól bevált CAN-busz-rendszert szépen lassan felváltja az egy érpárral operáló „Single-Pair Ethernet” az egyre növekvő sávszélesség, hatékonyság és biztonsági igények miatt.

A CAN- (Controller Area Network) busz-rendszert eredetileg a Robert Bosch GmbH fejlesztette ki 40 évvel ezelőtt, majd néhány évvel később a SAE (Society of Automotive Engineers) kongresszuson került bemutatásra, azóta számos autóipari alkalmazásban megtalálható.

A CAN egy kezdetben járművekre fejlesztett buszszabvány, amely lehetővé teszi a mikrovezérlők és egyéb eszközök host-számítógép nélküli kommunikációját. Egy üzenetalapú protokollról van szó, amelyet járművön belüli multiplex vezetékezésre fejlesztettek ki, hogy ezáltal kevesebb rézvezeték kerüljön felhasználásra a járművekben. Az autóipari technológia nagy fejlődésen ment keresztül a CAN-busz 1980-as bevezetése óta, napjainkban sokkalta több funkcióval rendelkezik, mint amelyre a kezdetekben számítottak/tervezték.

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.