Mint annyi minden mást, ezt is részben a környezetvédelemnek köszönhetjük.
A Renault autógyártó is bevezetett kiberbiztonsági (Cyber-Security) intézkedéseket, és diagnosztikai tűzfalat állított fel egy hozzáférést korlátozó CAN-átjáró (CAN Gateways) formájában.
A HELLA digitális autókulcs fejlesztésébe kezdett, amely mobiltelefon applikációval működik.
A teljesen vezeték nélküli akkumulátorkezelő rendszer (BMS) folyamatosan figyeli az akkumulátorokat az egészségi állapot és a töltés szempontjából.
Ha valaki folyamatosan foglalkozik a motorkerékpár-vezérlésekkel, vezetéstámogató rendszerekkel, azok szakirodalmával, akkor többször is el kellett olvasnia az „ECU” kifejezést.
A Skoda Superb csomagterének nagysága lenyűgöző, a rakodás is egyszerű, hiszen vagy csak a hagyományos csomagtérajtó nyitható, vagy a hátsó ablakkal együtt szinte a teljes hátfal.
Októberben a Bosch újabb jubileumot ünnepelt: a beszállító a salzgitteri gyárban elkészítette a 250 milliomodik elektronikus motorvezérlő egységet.
A Mercedes-Benz bemutatta forradalmi in-wheel (kerékbe integrált) fékrendszerét, amelyet kifejezetten elektromos járművekhez (EV-k) terveztek.
A Bosch Budapesti Fejlesztési Központjában számtalan jövőbemutató autóipari fejlesztés zajlik, melyek a vezetés biztonságát és kényelmét szolgálják. Az egyik leghasznosabb extrát jelentik a parkolást segítő rendszerek.
Tovább rágjuk a csontot, mert még mindig nem egyértelmű, ami annak tűnhetne – de mégsem. Sokáig várhatóan még nem is lesz. Minél inkább Ázsia felé nézünk, annál inkább nem.