Akkumulátormodul-kondicionálás AVL DITEST MCS120
A nagyfeszültségű akkumulátor javítása gyári elemekkel modulszinten történik. Ennek során a nagyfeszültségű akkumulátor hibás modulját új modulra kicserélik. Az új modul beszerelése előtt a modult fel kell hozni a nagyfeszültségű akkumulátor többi moduljának feszültségszintjére. Ehhez a modult fel kell tölteni vagy le kell meríteni. Ennek diagnosztikai szervizberendezése az AVL DiTEST MCS töltő.
Bevezetés - alapozás
A nagyfeszültségű (HV) akkumulátor a villanyautó (BEV) legnagyobb értéket képviselő szerkezeti egysége, az autó üzemkészségének, gazdaságos élettartamának meghatározója. A lítium-ion-akkumulátorok különböző, eltérő kémiájú változatait nagy energia- és teljesítménysűrűség-értékei miatt a mai elektromos járművekben előnyben részesítik, amelyek mind az elektromos, mind a mechanikai, mind a hőteljesítmény követelményeinek megfelelnek. Az akkumulátor kapacitása és az akkumulátor tömegének optimalizálása fontos egy adott autó üzemi hatékonysága szempontjából. Akár 10%-kal megnövelt energiahatékonyság érhető el, ha a járművek megfelelő kapacitással és a megfelelő tömegű akkumulátorokkal rendelkeznek. Az akkumulátor mérete közvetlenül befolyásolja a jármű hatótávolságát, teljesítményét, súlyát és árát. Az akkumulátor tervezése során a járműszerkezet, a mechanikai és hőtechnikai követelmények lényegesek, ezek akár a cellaválasztást is befolyásolják. A kiválasztott cellák tulajdonságai kritikusak a megengedett térfogaton és tömegen belüli célfeszültség- és kapacitásértékek elérésében. A cella kiválasztása után meg kell határozni az ezekkel a cellákkal létrehozandó modulok konfigurációját. [1]