Opel Meriva 1.4T vezérlésének összerakása célszerszámmal

Akár láncos, akár szíjas, netán fogaskerekes, egy biztos: ha nem hajszálpontos a motorunkban a főtengely és a vezértengelyek kapcsolata, annak lesznek kellemetlen mellékhatásai. Hibajelző fény, remegős járás, növekvő fogyasztás, indítási nehézségek. A hajszálpontosságot itt tényleg nem rakjuk idézőjelbe, évtizedek alatt több száz (!) esetet oldottunk meg vezérlések korrekt beállításával. Benzinmotoroknál akár egyetlen foknyi hanyagság is érezhetően ronthatja például az alapjárat egyenletességét, a motor járáskultúráját.
Amivel cikkünkben foglalkozunk, az egy Opel Meriva, 1.4 turbómotorral. Rezzenéstelen alapjárat, hibakódmentes működés, zajtalan járás, nem produkálta az elrakott vezérlés tipikus tüneteit. Amit produkált: időnként nem akart beindulni. Körülbelül tíz esetből kétszer.
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
Dewesoft méréstechnikai megoldások hibrid és hagyományos hajtásláncok
Magyarországon is jelen van a DEWESoft szlovén multinacionális, magántulajdonban lévő mérnöki és elektronikai gyártó, amely világszerte több mint 200 alkalmazottal rendelkezik...
Kerékagymotoros sportkocsi boncasztalon
Nem napjaink újdonsága, de még nem beszéltünk róla, hogy Anglia az innováció őshazája nem csak a múltban, hanem a jelenben is folytonosan tartogat a szakmát lázba hozó újdonságo...
A JCB bemutatja szériagyártású hidrogén motorját
A belső égésű motor jövője