Nagyfeszültségű akkumulátormodulok vizsgálata

A villanyautó (BEV) főszereplője az energiatároló akkumulátor. Ha van a villanyautónak nagyjavítása, akkor az akkumulátorcsomag alkatrészcserés (modulcserés) javítása az. Meglátjuk, hogy mit hoz még a technika, de a nem kevés futó villanyautónál ma ez a központi kérdés, probléma, javítási igény. Ma, és ez már páréves történet, a márkaszervizek jelentős része gyári támogatással elvégzi ezt a beavatkozást. Előbb-utóbb azonban a független műhelyek is képesek lesznek tudás és eszközök (szerszám, műszer) birtokában ezt elvégezni. Úgy gondolom, hogy a javítás betanulása célirányos tanfolyami bemutatóoktatást igényel, és szükség van oktatásra a méréstechnika, a mérőműszerek megismeréséhez is. Ez bizony nem egyszerű multiméteres mérés, és nem 12 V-os hálózaton dolgozunk. Tolakodik a kérdés: ki és milyen képesítéssel nyúlhat ehhez a nagyfeszültségű rendszerhez; erre, ma, sajnos nincs hazai válaszunk.

A HV lítiumion-akku modulcserés javításával az Autótechnika 2020/12. számában foglalkoztunk. Nagyon részletesen, szinte már technológiai utasítás szintjén írtunk a Nissan Leaf HV akkumulátorcsomag javításáról. Aki „elszánt”, hogy ebbe beletanuljon, annak ez a cikk kötelező előolvasmány.

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.