Nagyfeszültségű akkumulátormodulok vizsgálata

A villanyautó (BEV) főszereplője az energiatároló akkumulátor. Ha van a villanyautónak nagyjavítása, akkor az akkumulátorcsomag alkatrészcserés (modulcserés) javítása az. Meglátjuk, hogy mit hoz még a technika, de a nem kevés futó villanyautónál ma ez a központi kérdés, probléma, javítási igény. Ma, és ez már páréves történet, a márkaszervizek jelentős része gyári támogatással elvégzi ezt a beavatkozást. Előbb-utóbb azonban a független műhelyek is képesek lesznek tudás és eszközök (szerszám, műszer) birtokában ezt elvégezni. Úgy gondolom, hogy a javítás betanulása célirányos tanfolyami bemutatóoktatást igényel, és szükség van oktatásra a méréstechnika, a mérőműszerek megismeréséhez is. Ez bizony nem egyszerű multiméteres mérés, és nem 12 V-os hálózaton dolgozunk. Tolakodik a kérdés: ki és milyen képesítéssel nyúlhat ehhez a nagyfeszültségű rendszerhez; erre, ma, sajnos nincs hazai válaszunk.
A HV lítiumion-akku modulcserés javításával az Autótechnika 2020/12. számában foglalkoztunk. Nagyon részletesen, szinte már technológiai utasítás szintjén írtunk a Nissan Leaf HV akkumulátorcsomag javításáról. Aki „elszánt”, hogy ebbe beletanuljon, annak ez a cikk kötelező előolvasmány.
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
Dewesoft méréstechnikai megoldások hibrid és hagyományos hajtásláncok
Magyarországon is jelen van a DEWESoft szlovén multinacionális, magántulajdonban lévő mérnöki és elektronikai gyártó, amely világszerte több mint 200 alkalmazottal rendelkezik...
Kerékagymotoros sportkocsi boncasztalon
Nem napjaink újdonsága, de még nem beszéltünk róla, hogy Anglia az innováció őshazája nem csak a múltban, hanem a jelenben is folytonosan tartogat a szakmát lázba hozó újdonságo...
A JCB bemutatja szériagyártású hidrogén motorját
A belső égésű motor jövője