Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2022. augusztus | Olvasson bele!

Vezérlők számának csökkentése

hirdetés

A Vitesco Technologies, a modern hajtástechnológiák és villamosítási megoldások vezető nemzetközi szállítója egy új típusú vezérlővel támogatja a hajtáslánc-vezérlés jövőbeli tárházát. Az elektromos hajtáslánc-topológiák növekvő száma és a funkciók folyamatosan növekvő mennyisége túlságosan bonyolulttá teszi azt a jelenlegi gyakorlatot, hogy minden egyes funkciót külön elektronikus vezérlőegységhez (ECU) rendeljenek hozzá. Ennek eredményeként a jármű hajtásláncának elektromos és elektronikus architektúrája (E/E architektúra) kezd megváltozni.

Új megközelítés, hogy a sok hálózatba kapcsolt ECU-t egyetlen, nagy teljesítményű vezérlőre cserélik, így a csatlakoztatott önálló ECU-k összessége átkerül az egyetlen vezérlőre. Ehhez az új E/E architektúrához a Vitesco Technologies fejleszti a Master Controller Motion (MCM) nevű integrált vezérlőegységét.

hirdetés

A hajtáslánc területén található számos hálózatba kapcsolt önálló ECU jelenlegi összetettsége jobban kezelhető központi vezérlővel és szoftverrel. Ehhez a jövőbeni hardvert úgy kell fejleszteni, hogy az megfeleljen a szoftver követelményeknek, és fizikailag is a beépítési helyére tervezzék. A Master Controller Motion, mint egy kis szervergép funkcionál, az egyes funkciók egyenként flashelhetők az MCM-re, és bármikor frissíthetők. Mivel egyetlen alkatrészről van szó, az MCM könnyebben elhelyezhető a járműben, mint egy teljes ECU-hálózat, így várhatóan ez lesz a hajtásláncvezérlések jövője.

Az MCM architektúrája révén új lehetőségek nyílnak meg, például a Vitesco Technologies MCM olyan technológiát tartalmaz, amely lehetővé teszi az egyes alrendszerek és funkciók integrálását – akár wireless módon is (!). Új korszak kezdődik, melyben a hajtáslánc-vezérlést az autó teljes élettartama alatt naprakészen tartható, és még a funkcionális tartalma is növelhető.

 


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés