A lakatfogó bevetésen
Egyre több szerviz ismeri fel az árammérő fogók előnyeit az autódiagnosztikában: a korszerű lakatfogó például a CR-rendszerek vizsgálatának alapkelléke. De biztosan ismerünk minden árammérő-alkalmazási trükköt?
Majdnem 30 éve jegyezték be azt a szabadalmat, amelynek eredményeképpen ma egyenáram mérésére alkalmas lakatfogókkal tudunk dolgozni. A választék sokszínű: vásárolhatunk oszcilloszkóphoz csatlakoztatható kivitelűt, vagy olyat, aminek saját numerikus kijelzője van, az újabb típusok pedig már a legtöbb autódiagnosztikában szokásos feladatnak megfelelő érzékenységgel rendelkeznek.
Aki használ lakatfogót, tisztában van az erényeivel: galvanikus kapcsolat és megbontás nélkül tudunk egyenáramot mérni, a mérési módszer teljesen veszélytelen és sokszor több információt hordoz, mint a feszültségmérés. Mostani cikkünkben eltekintünk a nagy áramoktól, nem az akkumulátor tesztelésére fektetjük a hangsúlyt, hanem szándékosan a kis áramok mérésére koncentrálunk. Cikkünkben egy maximálisan 60 amper mérésére képes Pico TA018-as lakatfogót használunk, ez a műszer a mért áramalakot az oszcilloszkóp számára „emészthető” feszültséggé konvertálja, kijelzővel nem rendelkezik.