Feszültségszabályzó diagnosztika - 1. rész

Az autóvillamosságban van két modul, melyet – szent meggyőződésem – a gyártók azért csináltak annyira sokfélének, hogy nehezítsék az életünket. Nem tudtak, nem is akartak az egységesítésről megállapodni, pedig a teljesítendő feladatban alig van különbség. Már-már sportot űztek abból, hogy ki tud még rafináltabbat, még inkább másfélét csinálni, hogyan tudják egymás szabadalmait kikerülni, saját alkatrészeikkel magukhoz kötni az ügyfeleket. Ha ennek csak a fele igaz, már az is elborzasztó…
Az elsőként említett modult a történelem lassan elmossa: ezek, ki hogy nevezi, a gyújtás- vagy gyújtómodulok. Hüco, CARGO, Intermotor, Transpo, Fer-Vill és Kelle katalógusok tartalmazták anno a több százféle OE és utángyártott modult, bekötésüket, lábaik azonosítását. Elmúlt, kimúlt; ha szép nem is volt, szakmai izgalmat azonban okozott. Ma már legenda, hogy a túlmelegedő Lada gyújtómodulhoz kellett vezetni az ablakmosó csövét és ha dadogni kezdett a motor, ablakmosó hűtővizet ráfecskendezve még haza lehetett vele érni…
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
MS005 Gépjárműgenerátor és - indítómotor diagnosztikai próbapad
A címben szereplő feladatokat ellátó próbapad az autóvillamossági szakma régi szereplője.
Dewesoft méréstechnikai megoldások hibrid és hagyományos hajtásláncok
Magyarországon is jelen van a DEWESoft szlovén multinacionális, magántulajdonban lévő mérnöki és elektronikai gyártó, amely világszerte több mint 200 alkalmazottal rendelkezik...
Kerékagymotoros sportkocsi boncasztalon
Nem napjaink újdonsága, de még nem beszéltünk róla, hogy Anglia az innováció őshazája nem csak a múltban, hanem a jelenben is folytonosan tartogat a szakmát lázba hozó újdonságo...