Feszültségszabályzó diagnosztika - 1. rész
Az autóvillamosságban van két modul, melyet – szent meggyőződésem – a gyártók azért csináltak annyira sokfélének, hogy nehezítsék az életünket. Nem tudtak, nem is akartak az egységesítésről megállapodni, pedig a teljesítendő feladatban alig van különbség. Már-már sportot űztek abból, hogy ki tud még rafináltabbat, még inkább másfélét csinálni, hogyan tudják egymás szabadalmait kikerülni, saját alkatrészeikkel magukhoz kötni az ügyfeleket. Ha ennek csak a fele igaz, már az is elborzasztó…
Az elsőként említett modult a történelem lassan elmossa: ezek, ki hogy nevezi, a gyújtás- vagy gyújtómodulok. Hüco, CARGO, Intermotor, Transpo, Fer-Vill és Kelle katalógusok tartalmazták anno a több százféle OE és utángyártott modult, bekötésüket, lábaik azonosítását. Elmúlt, kimúlt; ha szép nem is volt, szakmai izgalmat azonban okozott. Ma már legenda, hogy a túlmelegedő Lada gyújtómodulhoz kellett vezetni az ablakmosó csövét és ha dadogni kezdett a motor, ablakmosó hűtővizet ráfecskendezve még haza lehetett vele érni…