OBD szabadra kapcsolás
Még egy éve sincs, hogy már konkrétumokkal tudtunk szolgálni a diagnosztikai csatlakozón a kétirányú kommunikáció erőteljes gyártói korlátozásáról. Az Autótechnika 2019/11. számában „OBD kapuzárási pánik?” címmel megjelent cikkben jártuk körül ennek alapjait, szakmai definícióit, a kezdeti eseményeket. A pánik mind a független autófenntartó ipart, mind a diagnosztikaiműszer-gyártókat, szoftverellátókat érintette nagyon. Azóta kiderült, hogy az információs csap elzárását az illetékesek nagyon is komolyan gondolják. Meg kell tehát találni a „csap” megnyitásának útját, módját. A jogkövető, szabályos út lassan kiköveztetik, így remélhetőleg jól járható lesz. Nem zár ki senkit sem a hivatásosok körében a diagnosztikából.
EU-rendelet követeli meg az autógyártóktól, hogy 2020. szeptember 1-jétől kezdve biztosítsák gépjárműveik OBD-információihoz, a járműjavítási és -karbantartási információkhoz, benne a műszaki vizsgáztatáshoz szükséges adatokhoz való hozzáférést.
A rendelet az alábbi: Az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2018/858 rendelete (2018. május 30.) A gépjárművek és pótkocsijaik, valamint az ilyen járművek rendszereinek, alkotóelemeinek és önálló műszaki egységeinek jóváhagyásáról és piacfelügyeletéről, a 715/2007/EK és az 595/2009/EK rendelet módosításáról, valamint a 2007/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről X. Melléklet Hozzáférés a jármű OBD-információihoz és a járműjavítási és -karbantartási információkhoz.