Hibakódok fejlesztői szemszögből
Nem új keletű hír, hogy gépjárműveink kialakítása folyamatos fejlődésen megy keresztül, egyre bonyolultabb szerkezeti elemeket, mechatronikai rendszereket tartalmaznak. Minden gépjárműben több tucat elektronikus vezérlőegység látja el a működéshez szükséges feladatokat. A műhelyekben pedig a járművekkel kommunikálni képes diagnosztikai műszerek nélkül neki sem lehet állni a javítási és karbantartási műveleteknek. Ezekkel a műszerekkel képesek vagyunk kommunikálni a jármű egyes vezérlőegységeivel. Segítségükkel alapbeállításokat, önteszteket hajthatunk végre és végül, de nem utolsósorban képesek vagyunk kiolvasni a kért információkat a fedélzeti állapot felügyeletért, vagy más néven on-board diagnosztikáért felelős szoftver memóriájából. Avatatlan szemeknek egy halom értelmezhetetlen kód jelenik meg, de a szakemberek ekkor fontos információkhoz jutnak a javítási művelet sikeressége és felgyorsítása érdekében.
Eddig semmi olyan nem hangzott el, amiről autós szaklapokban, szakirodalomban ne lehetne rengeteg információt találni. Jelen cikkben a hibakódok – DTC-k – megközelítését nem a műhelyek, hanem az autógyártók szempontjából fogom tárgyalni.