Koromszenzor, ilyen is van

Koromszenzor, azaz részecskeérzékelő is lesz a kipufogórendszerben, mint az emissziótechnikai felügyeleti rendszer eleme. A dízeleknél biztosan, a közvetlen befecskendezésű benzineseknél sincs kizárva, hiszen azoknál is jelentős a PM-kibocsátás. Ha a kipufogógáz tisztaságára vonatkozó rendeletek ezt előírják, ebben is az OBD követelmény lesz, akkor a gyártóknak be kell szerelniük. Mivel mostanában rájár a rúd a dízelre, lehet, hogy a bevezetés dátumát, az USA-ból kiindulva, korábbra is hozzák.
Jól tudják a rendeletalkotók, a környezetvédők, hogy a koromszűrés a gépjármű-üzemeltetőknek sok gondot okoz, és szeretik ezt gyökeresen „megoldani”, magyarul kiiktatni. Itt (is) szóba jön az emberi találékonyság minden megoldása. Az is lehetséges, hogy a kerámiahasábok közötti ragasztóanyag elfárad, megnyílik – ehhez persze rendellenesen nagy hőterhelés is kell –, és a megnyílások mentén szűretlen kipufogógáz kerül ki a DPF-ből.
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
Kerékagymotoros sportkocsi boncasztalon
Nem napjaink újdonsága, de még nem beszéltünk róla, hogy Anglia az innováció őshazája nem csak a múltban, hanem a jelenben is folytonosan tartogat a szakmát lázba hozó újdonságo...
A JCB bemutatja szériagyártású hidrogén motorját
A belső égésű motor jövője
MS005 Gépjárműgenerátor és - indítómotor diagnosztikai próbapad
A címben szereplő feladatokat ellátó próbapad az autóvillamossági szakma régi szereplője.