Az OX 787D olajszűrő betétek cseréje a VW TDI motorokon

Az 1.4/1.6/2.0 TDI motorokat kétrészes olajszűrő fedéllel (OF206) és OX 787D olajszűrő betéttel szerelik. A kétrészes fedélre azért van szükség, mert a szűrő függőlegesen helyezkedik el a motoron, és a lecsavarható fedél a szűrőház alján található.

Azért, hogy a fedél lecsavarásakor ne zúduljon a szerelőre a szűrőházban lévő teljes olajmennyiség, a fedélen elhelyeztek egy leeresztő csavart is, amely egyszerűen ki- és visszacsavarható. A szűrőbetét cseréje az alábbi procedúra szerint történik: Csavarjuk ki az olajteknő leeresztő csavarját, és hagyjuk kifolyni a motorból a teljes olajmennyiséget. 



Csavarjuk ki a szűrőház fedelének leeresztő csavarját, hogy az olaj kifolyjon a szűrőházból (➊ ➋ ábra).
Cseréljük ki a fedél leeresztő csavarjának O-gyűrűjét (➌ ábra). 



A fedelet csak akkor csavarjuk le, ha már üres a szűrőház (➍ ábra).
Cseréljük le a tömítőgyűrűt az olajszűrő fedélen, majd rögzítsük a leeresztő csavart 5 és 7 Nm közötti nyomatékkal (➎ ábra).


Helyezzük be az új szűrőbetétet (➏ ➐ ábra).




Húzzuk meg az olajszűrő ház fedelét 25 Nm-rel (➑ ábra). Helyezzük vissza az olajteknő leeresztő csavarjait.
Töltsük fel a motort motorolajjal, ellenőrizzük az olajszintet.


Megjegyzés: az O-gyűrűket olajozzuk meg, hogy a becsavaráskor ne tapadjon meg és ne szakadjon el a gyűrű.

..........................................................................................................................................................................................................

Filc fedősapka a Mahle OX szűrőbetéteken


➊ Bal oldalon a filc beszerelés előtti, a jobb oldalon a beszerelés utáni állapota látható.

A Mahle olajszűrő betétek között az OX jelölésűek azért különlegesek, mert a tiszta és szűretlen oldal közötti jobb szigetelés miatt egy filc fedősapkát helyeztek el a betéteken. Ezen filclap belső átmérője kisebb, mint a szűrőházon található ellendarab, ezért nagyobb erővel kell a szűrőt a ház fedelére illeszteni, hogy a szűrő a helyére kerüljön és a filc tömíteni tudjon.


➋ A beszerelés során a filcet beszorítjuk a belső műanyag és a fedél közé.


➌ Különböző szűrők, ugyanolyan filc fedősapkával

Hogy ezt a megnövekedett szerelési erőt csökkentsük, érdemes a filcet friss motorolajjal megkenni, mielőtt a szűrőbetétet a helyére illesztjük.