Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2019. április | Olvasson bele!

Távdiagnosztika a gyakorlatban

Az Autótechnika 2014/12-es számában már bemutattuk a Launch golo működésének alapjait, most alkalmunk nyílt egy jármű távdiagnosztikáját elvégezni egy golo1-gyel és a már szintén bemutatott pro3-mal. Cikkünkben a Launch ügyfélkezelői felületének használatától a hibakódok törléséig minden munkafolyamatot részletezünk. Azoknak a szervizeknek, akik Launch diagnosztikai eszközzel rendelkeznek érdemes érdeklődni a golo beszerzése felől, ugyanis nem csak többletértékesítést tudnak elérni vele, de szolgáltatási minőségben is többet tudnak nyújtani ügyfeleiknek.

KOMPATIBILITÁS

A golo rendszer 4 diagnosztikai műszerrel működik együtt:

– Launch X431 pro,

– Launch X431 pro3,

– Launch x431 PAD II,

– Launch CRP 229.

Mind a négy műszer menüjében megtalálható a „golo” menüpont, de a legújabbak esetében külön gomb is található a távdiagnosztikai műveletek elindításához.

A jármű tulajdonosának telefonján vagy táblagépén élő internetkapcsolat, valamint Android vagy iOS operációs rendszer szükséges a golo működéséhez. Azon ügyfeleknek, akik a golo1 nyújtotta szolgáltatásoknál is többet szeretnének, a márciusban debütáló golo4 a megfelelő választás. Arra viszont figyelmeztetni kell őket, hogy a golo4 használatához egy SIM-kártya és mobilinternet-előfizetés is szükséges, tehát nem csak egyszeri befektetést, hanem folyamatos ráfordítást igényel.

BUSINESS MANAGER KEZELŐI FELÜLET

Az ipublic.x431.com címen érhető el a szervizek számára készített kezelői felület ➊. Regisztrációt követően bármikor be lehet lépni a rendszerbe, melynek menüsora a baloldalon található, és a következő elemeket tartalmazza:

– Dashboard (irányítópult),

– Marketing,

– Messages (üzenetek),

– golo Clients (golo-ügyfelek),

hirdetés

– Devices (eszközök),

– Reservation (foglalás),

– Remote Diagnose (távdiagnosztika),

– Alerts (figyelmeztetések).

Az irányítópulton statisztikai kimutatásokat találunk az elvégzett diagnosztikai munkákról, a golo-ügyfelekről és a karbantartási, szervizelési időpontfoglalásról. Az Üzenetek menüpontban a golo-ügyfelektől kapott üzeneteket olvashatjuk, valamint ezen keresztül figyelmeztethetjük őket az esedékes szerviz-intervallumok vagy a műszaki vizsga érvényesség lejártára. Az eszközök fülre kattintva megtekinthetjük a tulajdonunkban lévő diagnosztikai eszközöket ➋. Ha új eszközt vásárolunk, vagy új felhasználók vagyunk, akkor itt kell regisztrálni a diagnosztikai eszközöket. A golo-ügyfelek menüpontban kell rögzítenünk minden olyan ügyfelet, aki a mi szervizünkkel szeretne a jövőben távdiagnosztikát végezni ➌. Az ügyfelek csoportosíthatók és több tulajdonságuk szerint is szűrhetők. Miután egy golo-használó ügyfelet regisztráltunk, rögtön párosítja a rendszer az eszközeinkkel.

GOLO TELEPÍTÉS

A „golo carcare” applikáció letölthető az AppStore-ról és a Google Play-ről. A telepítés után lehet regisztrálni az eszközt a csomagolásban található sorozatszám és jelszó alapján ➍. Meg kell adni a jármű típusát és adatait, valamint egy profilt kell létrehozni a saját adatainkkal. Ezen profilon keresztül lehet felvenni a kapcsolatot a szervizzel és a többi golo-felhasználóval.

TÁVDIAGNOSZTIKA INDÍTÁSA ÉS FUTTATÁSA


➍                                                     ➎                                                     ➏

Még mielőtt valamelyik fél (általában a jármű tulajdonosa) távdiagnosztikát kezdeményezne, érdemes a golo-val öndiagnosztikát végezni. A „Diagnosis” menüpontban ➎ az „Inspect” fülre kattintva indíthatjuk a vizsgálatot. A párbeszédablakban szoftver instrukciókkal látja el a jármű vezetőjét, és visszajelzést ad a diagnosztika állapotáról ➏. A „View Report” gombra kattintva megnézhetjük az öndiagnosztika eredményét. A hibák mennyisége és fajtája alapján tanácsot ad a jármű vezetőjének, hogy mi a teendője az autóval, mennyire súlyosak a problémák. A hibakódokat a járművezető is láthatja, és a „Report”-ot továbbítani tudja valamely szerviznek vagy a közösségi média bármely felületén meg tudja osztani. Az ➎. ábrán látható „Diagnosis” menüpontban a „Remote Diag”-ra kattintva tud a járművezető távdiagnosztikát kezdeményezni ➑. A „My garages” fül alatt lehet megtekinteni azokat a szervizeket, akivel a tulajdonos társította a golo-ját ➒. A „Messages” menüben a golo-n keresztül küldött és fogadott üzeneteket lehet megtekinteni ➓. A jármű vezetője üzenetet is küldhet mielőtt diagnosztikát kér, így a szerviz fel tud készülni a műveletre. Miután sikerült felvenni a kapcsolatot a szervizzel, a vezetőnek el kell fogadnia távdiagnosztikai műveletet, majd az üzenetpanelen keresztül tud tanácsokat és utasításokat fogadni a szerelőtől (pl. „indítsa be a motort, nyomja le a gázpedált, menjen 2 km-t a járművel”).


➒                                                     ➓                                                     ⓭

Mindeközben mit lát ebből a szerviz? Egy Launch X431 pro3-on keresztül mutatjuk be a műveletet. Ha egy golo-ügyfél diagnosztikát kér, akkor figyelmeztet a Business Manager kezelői felület és a diagnosztikai eszköz is. A pro3 menüjébe belépve a „golo” fülre kattintva követhetjük nyomon a golo-val kapcsolatos tevékenységeket ⓫. Amikor az ügyfél távdiagnosztikát kér, és mi elfogadjuk azt, onnantól minden úgy történik, mintha a jármű a szervizünkben lenne. A diagnosztika lefuttatása és a funkciók megegyeznek az Autótechnika 2014/9-es számában leírtakkal. Végezhetünk élőadat-olvasást ⓬, amit a kuncsaft is lát a telefonján ⓭. A hibakódokat is kitörölhetjük, majd szemmel tudjuk követni a járművet menet közben is, mindezt akár több ezer kilométer távolságból.


⓫                                                                                         ⓬

ÖSSZEFOGLALÓ

A távdiagnosztika még gyerekcipőben jár, de a Launch rendszere már működik, és ez idáig egyedülálló szolgáltatást nyújt a piacon. A szervizek számára egy lehetőséget kínál az ügyfelekkel való kapcsolat elmélyítésére és a bizalom növelésére. A mai világban a szolgáltatás minősége már nem csak a javítás minőségére terjed ki, hanem egy komplex szolgáltatás-csomag értékelését jelenti, ahol az igényes (és fizetőképes) ügyfelek elvárásai egyre nőnek.


Kapcsolódó dokumentum:


32_35


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés