Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2019. február | Olvasson bele!

Audi A6 1.9 TDI gyenge motorteljesítmény

Az 1998 és 2003 között gyártott, 1.9 TDI VTG turbófeltöltővel szerelt Audi A6-osok esetében, de más, hasonló motorral szerelt modellnél is, ha a kipufogó figyelmeztető lámpája világít a műszerfalon, és a motorteljesítmény is messze elmarad az elvárttól, akkor valószínűleg az alábbi hibakódok is szerepelnek a tárolóban:

P1550 – töltőnyomás a tűréshatáron kívül,

hirdetés

P1556 – töltőnyomás az alsó tűréshatár alatt,

P1557 – töltőnyomás a felső tűréshatár fölött.

Első lépésként érdemes a vákuumrendszert átvizsgálni, de leggyakrabban a VTG turbófeltöltő álló lapátozást állító mechanizmus korróziója okozza a problémát, ugyanis a rozsda miatt akadozhat vagy teljesen le is ragadhat az állítómű, ami nagy reakcióidőt vagy az állítás teljes hiányát eredményezheti. Szemrevételezéssel érdemes ellenőrizni az állapotát, majd diagnosztikai eszközzel működésre bírni az állítót. Amikor két végpont között mozog a mechanizmus, nem szabad akadoznia vagy rángania. Meg lehet próbálni eltüntetni a rozsdát és kenő/védő réteggel ellátni a rudazatot, de ha ez nem segít, akkor a turbófeltöltőt ki kell cserélni. Ilyenkor a gyártói előírásoknak megfelelően járjunk el.


Kapcsolódó dokumentum:


at12_Oldal47


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés