Hella Tech World
Az autógyártói alkatrész- és rendszerbeszállítók között, akik egyúttal az autójavítói piacra is szállítanak, napjainkban sokan felismerik, hogy termékeik mellé tudást is kell párosítaniuk. A ma autói formálisan ugyan alkatrészekből állnak, de valóban tömény tudás fogja egészbe. Az autó hibátlanul megy, ameddig megy, de utána, ha javítani kell, a legjobb alkatrész is csak a kisebbik dolog, az ismeret, a tudás ágyazza be a rendszerbe. A javítás ma útvesztő labirintushoz hasonlít, melyből ki lehet úgy is kerülni, hogy az autó értékére még egyszer annyit ráköltenek találgatásos próbálkozással, szerelési ismeretek hiányában többszörös alkatrész tönkretétellel, és lehet úgy is, hogy a szükséges és elégséges cserét és műveleteket végzik el. Ez a kívánt tartós üzleti és ügyfélkapcsolatban mindhárom félnek, az autósnak, a javítónak és az alkatrészellátónak együttes érdeke.
Ha az autó szakértelemből van, és ezt egyre inkább nem túlzás állítani, akkor ezt a szakértelmet tanítani kell. Majd az iskola megtanítja, majd a kolléga megmondja, megtapasztalom magam is, hiszen a szakértelmem a tönkretett alkatrészek számával egyenes arányban nő…
Ha ezekben van is igazság, a folyamatos képzést nem pótolják, az életen át való tanulást nem helyettesítik.
Tanfolyamokat hallgatni, képzésre járni mintha napjainkban elfogyott volna az időnk. Azt azonban nem úszhatjuk meg, hogy ne képezzük magunkat „kényelmesen”.
Ennek útja-módja az internetes tudásportálok meglátogatása, benne az e-learning, tanulás internetkapcsolatban.
A fentieket a Hella is felismerte! A Hella javítóknak nyújtott szakmai támogatása azonban nem most kezdődött, régre nyúlik vissza, és mindig nagyon alapos volt. A Hella és a Bosch voltak azok a cégek a javítói információ ellátásban, képzési anyagok összeállításában, akik mindig nagyban segítették a szakképzést, tanácsaikkal a napi munkát.
Térjünk vissza a mába!
A HELLA TECHNIKAI VILÁGA
A Hella Tech World, a Hella technikai világa, a mai technika hatalmas információhalmaza jól strukturált tudásbázisban és „e-learning”-ben. Nem kell senkinek sem félnie a virtuális iskolapadba beülni, mindannyian, szinte minden nap azt érezzük, újra és újra kell ismereteket szerezni. Mondjuk ki, tanulni a dolgokat az alapoktól, mert többnyire az alapok is újak.
Azt írja a portál: „A gépjárműjavító műhelyeket járműspecifikus diagnosztikával és a legkülönfélébb hibatünetekre vonatkozó javítási útmutatással támogatjuk, mégpedig a HELLA összes kompetenciaterületén.”
A Hella nem köti a portál látogatását, valamennyi információja elérését a Hella vevői köréhez, partnerszervizeihez. Regisztráció után mindenki számára elérhetővé teszi. Fel kell keresni a http://www.hella.com/techworld oldalt. Kattintsunk a magyar zászlóra, és jelentkezzünk be. Aki ezt először csinálja, regisztráljon.
A magyar oldalon történő regisztrációval nem jutunk be a német vagy angol nyelvű oldalra. Jelentős többletinformációt azonban a magyarhoz képest ezek nem tartalmaznak. (Ha valaki mégis így olvasná, a német és angol oldalakon külön kell magát regisztrálnia.)
A HELLA-termékekről és bizonyos járműrendszerekről a műszaki információkat a Hella mérnökei, tapasztalt technikusai állították össze. Gyakorlati tudást ad a szerelési utasítások, műszaki brosúrák, feltöltési mennyiségek kézikönyve, műszaki videók formájában. Mindez kiegészül ún. szerviz „villáminfókkal”, járműtechnológiai hírekkel, diagnosztikai tippekkel.
VILLÁMINFO
A „Villáminfo” képviseli a javítók számára az egyik legnagyobb értéket, több mint 1000 problémás eset megoldására adja meg a választ. Egyenként is végignézhetjük, de ez sokáig tart, ám, ha a keresőbe írjuk a típust vagy a problémás alkatrészt, tapasztalt jelenséget, hamar eredményre jutunk. Ha például a Mini gondjaira akarunk választ találni, így írjuk be, „Mini”. Célszerű a piktogram alapján az „összes”-t kiválasztani, a találatokat szerkezetcsoportonként kapjuk meg. A kb. 1000 hibamegoldás között (melynek esetszáma folyamatosan gyarapszik) ha nem találnánk választ a mi problémánkra, lépjünk be az oldal google keresőjébe. Ez „Hella-specifikus” google kereső, a műszaki problémákra vonatkozó találatokat fogja előhozni.
Nem csak tanuláshoz nyújt rendkívül értékes információkat a TECHNIKA fül alatti „Know How Eszköz” menüpont tartalma. A Hella azt mondja ennek tartalmára, hogy „Látni annyi, mint megérteni – ennek segítségével a bonyolult dolgokat is könnyedén megértheti.”. A gyakorlathoz kapcsolódva részletesen mutatják be az alkatrészeket – ragyogó képekkel, grafikákkal, animációval – működés közben, aktívan segítenek a hibakeresésben, és műszaki háttérismereteikkel támogatják a javítást. A motorhűtés, a klímaáramkör és a töltőlevegő-hűtés területén kívül az elektromosság / elektronika, valamint sok más alkalmazáshoz tartozó alkatrész bemutatásával is rendelkezésre állnak.
E-LEARNING
A portál online képzése interaktív e-learning tanfolyamokat jelent.
A HELLA online képzésben – egyelőre még magyarul nem olvasható – egyedileg állítható be a tanulási ideje, a saját ritmus. Az összefoglaló szakismereteket kis tanulási egységekkel, látványos grafikával és animációval segítik. Minden alapvető HELLA kompetenciaterületre (hőmérséklet-szabályozás, világítás, elektromosság és elektronika) legalább egy képzési modul áll rendelkezésre, melyben a műszaki háttérről, a működési módokról, a hibadiagnosztikáról és a hibajavításról kaphatunk információt. A kapcsolódó kvízek segítségével ellenőrizhető a tudásunk. Mindezekhez a Hella szakkönyveit ajánlja letölthető (!) formában, kiegészíti műszaki videókkal világítástechnika, villamosság/elektronika és klíma/motorhűtés témákban.
MULTIMÉDIA
A videók mindig hasznosak, egy-egy jó fogás a filmről pillanat alatt elsajátítható. A multimédia könyvtárból – reméljük, hamarosan sok filmet fog tartalmazni – most az alábbiakra hívjuk fel a figyelmet:
Szerelési útmutató LEDayLine 15 / 30 Skoda Octavia; gyártás éve: 1999 (04.03 perc),
automatikus magasságállítású xenon fényszórók beállítása és diagnosztikája (01.49 perc),
fényszóró beállítása a fényszóró-beállító készülék (SEG) segítségével (03.25 perc).
Váljék hasznukra!