Statikusból automatikusra
Ahogy a gépkocsigyártók folyamatosan fejlesztik az alkatrészek konstrukcióját, gyakran a már ismert modelljeikben is áttérnek az újaknál alkalmazott megoldásokra, új verziókkal cserélik le a régi elemeket. Ezek sokszor teljesen másképpen néznek ki, és ha a szerelő nem tud a változtatásról, értetlenül áll a dolgok előtt.
A PSA 1.8 16 V XU7J P 4 motor
A szíj hosszabb élettartama érdekében ezeken a motorokon a PSA automatikus szíjfeszítő egységet javasol a statikus helyett (A).
A manuális szíjfeszítő egység automatikusra történő cseréjéhez el kell végezni bizonyos további műveleteket a szíjfeszítőn és a vezetőgörgőkön.
Távolítsuk el a régi, statikus szíjfeszítőt és a távtartót (B).
A vezetőgörgő felszerelése
Keressük meg a motoron a vezetőgörgőt és a készletben található új csavarral rögzítsük 37 Nm nyomatékkal, használjunk csavarrögzítőt is.
Az automatikus szíjfeszítő egység felszerelése:
– A feszességjelzőnek az (F) furatban lévő csapszeg mögött kell lennie.
– Szereljük fel az automatikus szíjfeszítőt (A) az új csavarral, majd húzzuk meg kézzel. Fontos, hogy ellenőrizzük, hogy a hatszögletű lyuk és az alaplemez a motor szélével párhuzamos-e. Szereljük fel a vezérműszíjat, majd távolítsuk el a rögzítő csapszeget.
– A kezdeti feszesség beállításához a (C) feszességjelző nyilat a (D) helyzetbe kell visszaállítani úgy, hogy az alaplemezt az óramutató járásával ellentétes irányba forgatjuk el. A csavart húzzuk meg 21 Nm-es nyomatékkal.
– Forgassuk körbe a motort négyszer.
– A végleges feszesség beállításához kissé lazítsuk ki a rögzítőcsavart, majd az alaplemez elforgatásával az óramutató járásával megegyező irányba a (C) jelzőnyilat állítsuk az (E) állásba. A csavart húzzuk meg 21 Nm-es nyomatékkal.
– Forgassuk körbe a motort kétszer.
– Ellenőrizzük, hogy a jelzőnyíl még mindig az (E) állásban van-e.
Forrás: SKF