Még egyszer az ESI(tronic) 2.0-ról - A gyorsabb célba éréshez
Az Autótechnika 2012. áprilisi számában röviden bemutattuk a Bosch új, ESI[tronic] 2.0 szoftverét. Most az ezzel kapcsolatos felhasználói újdonságokat, előnyöket vesszük sorra, melyekkel mind a márkafüggetlen, mind a márkaszervizek hatékonyabban és ezzel gazdaságosabban végezhetik munkájukat.
Ismert, hogy a javítóműhelyek a szakszerű javításhoz és karbantartáshoz komoly diagnosztikai rendszereket és műszaki adatbázisokat kell, hogy használjanak. A Bosch az ESI[tronic] műhelyinformációs szoftverével éppen ezt teszi mindenki számára elérhetővé. A szoftvercsomag az elmúlt években számos új modullal és funkcióval bővült, az adatbázis és a járműrendszer-lefedés hatalmas fejlődésen ment keresztül. Az ESI[tronic] 2.0-val pedig egy olyan új szoftvergeneráció került piacra, mely az egyszerű kezelésben és a gyors információ-hozzáférésben megtestesülő modern követelményeknek még inkább megfelel. A kezelői felület egyszerűsödése a szoftver gyors és intuitív használatát garantálja, a régi formátumról áttérők pedig könnyedén tudnak az új változatra átállni és ahhoz hozzászokni.
Az ESI[tronic] gyors váltást tesz lehető-vé az információs adatbázisok között. A kezelői felület tábla-PC-khez és az érintőceruza/ujjak általi használathoz optimalizált
Kevesebb kattintás = időmegtakarítás
Az új kezelői koncepció mind a diagnosztikában, mind a hibakeresésben, a javításban és karbantartásban kevesebb kattintással teszi lehetővé célunk elérését. Az ESI[tronic] 2.0 segítségével a KTS diagnosztikai készülék használata – különösen a szervizmunkák során – jelentősen egyszerűsödött, ezzel gazdaságosabbá vált, de az igazi diagnosztika specialisták is minden elektronikus hibakeresési és javítási funkciót áttekinthetőbbnek fognak találni.
Az ESI[tronic] 2.0 használatával elért időmegtakarítás már a járműazonosításnál megkezdődik. Itt a használó a feladatot elvégezheti megnevezés alapján, vagy akár a KBA, illetve Bosch-kód segítségével, illetve kiválaszthatja az előző 30 vizsgált jármű listájából. Ezután egy kattintással a járműben rendelkezésre álló összes rendszer és funkció áttekintését kapjuk, melyből kiválaszthatjuk a vizsgálni kívántat, illetve közvetlenül a diagnosztikába és a hibakeresésbe léphetünk tovább.
Lehetőség van a jármű-azonosításból automatikusan az összes járműrendszer felismerésével egy tematikus áttekintést kapnunk az összes vezérlőegységre és azok mentett hibáira vonatkozóan. A személykocsikra és a haszonjárművekre vonatozó ESI[tronic] szoftvercsomagok egy egységes kezelői felületen futnak.
Új funkciók
Az ESI[tronic] 2.0 nemcsak új kezelőfelülettel, hanem új funkciókkal is segíti használóját. Például közvetlen hozzáféréssel a szervizfeladatokhoz, mint a karbantartási intervallum visszaállítása vagy a járműfunkciók szabaddá kapcsolása anélkül, hogy előzőleg a szóban forgó rendszert külön ki kellene választanunk.
A bővített CAS Plus funkciónak és a közvetlen összekapcsolásnak köszönhetően az új szoftverrel gyorsabb váltásra is mód nyílik a különböző információs adatbázisok között. Az ún. ’shortcut’-ok segítségével például a vezérlőegység-diagnosztikából közvetlenül a hibakeresésbe léphetünk, és viszont. A karbantartási tervek szintén teljesen átdolgozásra és szorosabb összekapcsolásra kerültek a diagnosztikával és a kiegészítő információkkal. Így a kezelő a karbantartásból közvetlenül kiolvashatja a hibakódokat vagy illesztheti a szervizintervallumokat. Ha a kezelő a karbantartás során további információt kíván, pl. a fékbetét vastagságáról, közvetlenül a vizsgálati értékekre tud váltani. Ha alkatrészekre is szükség van a javításhoz vagy karbantartáshoz, egy klikkeléssel az alkatrész-katalógus is kiválasztható. Itt a járműadatok átvételre kerülnek, tehát a további azonosítás szükségtelen. A katalógus a már eddig megszokott felületen fut tovább.
Az ESI[tronic] 2.0 frissítése már on-line módon is lehetséges.
ESI[tronic] 2.0 – Adatok és tények
– Hozzáférés 150 gyártó 230 000 járműmodelljéhez
– Világszerte 350 mérnök és technikus dolgozik az ESI[tronic] fejlesztésén
– Több mint 22 éves tapasztalat a diagnosztika területén
– Az új járműrendszerek 6 hónapon belül megjelennek az ESI[tronic]-ban
– Évente kb. 1400 új rendszer és ugyanennyi módosítás meglevő rendszereken
– 2007 óta az ESI[tronic]-ba felvett új rendszerek száma megháromszorozódott
– Világszerte kb. 75 000 előfizető a szervizinformációs rendszeren
– Az elmúlt 10 évben az ESI[tronic] előfizetők száma megötszöröződött
– Előfizetők a világ több mint 100 országában
– Európában minden harmadik műhely ESI[tronic] felhasználó.