BOSCH piezo CR-porlasztó diagnosztika
Az elektronikusan irányított rendszerek diagnosztikájának ma kötelezően az első művelete az ECU kiolvasása, a soros diagnosztika. Minden további művelet ennek eredményétől függ. Van úgy, hogy a soros oldali diagnózissal mindjárt eredményre jutunk. Van úgy, hogy a hibás (áram)kört beazonosítja ugyan, de ezután nekünk kell a periféria áramkörét „szakaszolni”, így kell megtalálni a hibás elemet. Van úgy, hogy nincs hibakód, és nekünk kell kikövetkeztetni a hibajelenségből, hogy melyik körben lehet a rendellenesség, majd a periférián „szakaszolgatni”. A szakaszolás legjobb mérőeszköze az oszcilloszkóp.
Cikkünkben a dízel common rail Bosch piezo porlasztónak, illetve működtető áramkörének „szakaszolási diagnosztikáját” mutatjuk be a Bosch 0 986610099 számú „Set Testgerät für Bosch Piezo-Injektor” – „Bosch piezo injector tester set” készülék leírása alapján. A mérést és eszközét a Bosch piezo CR-porlasztó belső hibája (piezooszlop-hiba, szigetelési hiba), a vezetékköteg hibája, a csatlakozás polaritáshibája és áttételesen az ECU hibájának a kimutatására fejlesztették ki.