Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2019. július | Olvasson bele!

A Continental MK100 család

A Continental 2011-ben piacra dobott MK100-as családjánál – mint a Bosch 9-es generáció esetében is – a moduláris hardvere és szoftverfelépítést és a minél hatékonyabb gyárthatóságot tűzték ki célul. Az új változatnak van csak ABS (MK100ABS) és ESP (MK100ESC) változata is. Így egy modellcsaláddal egyszerre lehet lefedni mind a feltörekvő, mind a már említett ESP-t kötelezően alkalmazó országokban jelentkező piaci igényeket. Szintén ezt tapasztalhattuk az előző számunkban bemutatott Bosch rendszerekben.


2013-tól kötelező önálló vészfékasszisztens (AEBS)

Az MK100-as hosszú távon kiváltja az MK70-es rendszert, melyet csak ABS változatban gyártottak, illetve az MK60-as családot is. A perdülés- és gyorsulásszenzor szintén az elektronikába integrált kivitelű. A szervizelhetőség megkönnyítése miatt a megpördülés- és gyorsulásérzékelők külön kalibrálására már nincs szükség, hanem úgynevezett „auto-calibration”funkció keretében történik. Egyes változatoknál az elektronikus parkolófék vagy az „active steering” funkcióit is átveszi az ESP-rendszer, így az elektronikák száma csökkenthető.

A rendszer moduláris felépítéséből adódóan az MK100-as sorozat is a kisautó kategóriától a kishaszonjárműig alkalmas a beépítésre. A rendszer továbbra is 2/2-es elektromágneses szelepeket alkalmaz (MK100ESC változatnál 12 db), azonban a már MK60-es rendszereknél is alkalmazottan ezek egy része analógszelep, azaz nem csak a két véghelyzete között kapcsolható, hanem a nyitás-zárás mértéke befolyásolható a szabályozás finomítása miatt.


A Continental MK100 egység

hirdetés

Az MK100 ESC XT változatot a Continental 2015-ben tervezi bevezetni, mely már nehézgépjárművekbe is beépíthető. Az XT jellemzője, hogy a haszongépjármű-vezetőt segítő funkciók is beépítésre kerültek, mint például a követési távolságot tartó tempomat (ACC). A Premium pedig kiegészül a teljes sebességtartományon működő követésitávolság-tartóval (FSA) és jobb NVH-értékekkel rendelkezik.


Szintén kötelező lesz a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDW)

Ennek azért is van jelentősége, mivel az EU 2013-tól minden 8 tonnánál nagyobb újonnan forgalomba helyezett haszonjárműnél kötelezővé teszi az önálló vészfékasszisztens (AEBS) beépítését és minden 3,5 tonnánál nagyobb járműben a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDW) alkalmazását. Egy szoftver segítségével pedig hibrid járművekben is hatékonyan alkalmazható, mivel 98%-os fékezésienergia-visszatáplálást tesz lehetővé.

B. B.

Ő. P.

Forrás: www.conti-online.com


Kapcsolódó dokumentum:


09


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés